Poskytovatel rychlého sportovního servisu Livesport, za nímž stojí miliardáři Martin Hájek a Jiří Mareš, má za sebou rok plný změn. Kromě skutečnosti, že mu meziročně mírně klesly příjmy, se musel také vypořádat s tím, že se stáhl z jednoho ze svých nejdůležitějších trhů – z Ruska.
Jestliže předloni Livesport utržil 2,72 miliardy, v minulém roce tomu bylo o zhruba 80 milionů méně, tedy 2,64 miliardy korun. Tento pokles nicméně firma ve zveřejněné výroční zprávě přisuzuje především výplatě nižších podílů na zisku dceřiných společností.
„Loňský rok bude mít mnoho z nás navždy spojený hlavně s ruskou agresí na Ukrajině, která ukázala, jak křehký může být mír i ve zdánlivě klidných dobách. A také důležitost prozápadního směřování České republiky, jejíž reprezentace i občané rozhodně obstáli,“ říká ve výroční zprávě šestadvacátý nejbohatší Čech.
Loňské změny odstartovala společnost, jejíž aplikaci – ve světě známou pod názvem Flashscore – využívá každý měsíc přes sto milionů uživatelů v desítkách zemí, rozšířením organizační struktury. K jednatelům Martinu Hájkovi a Jiřímu Marešovi přibyl dosavadní provozní ředitel Patrik Dzurenda, který se zároveň stal co-CEO společnosti.
Další změnou bylo představení nového designu aplikace, na kterém společnost pracovala dva roky. Flashscore, kterou čeští fanoušci znají pod názvem Livesport, se v únoru dočkala modernizace po téměř patnácti letech. Redesign vytvořilo londýnské DesignStudio, jehož podpis je i pod novou vizuální identitou Ligy mistrů nebo Premier League.
„Naše weby a aplikace jsou k dispozici ve více než čtyřiceti zemích. Měsíčně je navštěvuje přes sto milionů uživatelů, kteří u nás najdou aktuální výsledky, statistiky a sportovní zpravodajství. Některou z aplikací sítě Flashscore si do svých mobilních zařízení stáhlo už přes 130 milionů sportovních fanoušků,“ vypočítává Hájek.
Livesport loni vyměnil i svého ambasadora: brankáře Petra Čecha vystřídala po třech letech dvojnásobná wimbledonská šampionka Petra Kvitová.
Celý rok se pak nesl ve znamení sportovního zpravodajství, které firma pilotně spustila v srpnu. Ještě před podzimním fotbalovým šampionátem v Kataru tak měla po celém světě čtrnáct redakcí připravených pokrývat sportovní událost roku.
Sedmdesát editorů vydalo během mistrovství světa přes deset tisíc článků, z nichž zápasová previews nasbírala devatenáct milionů přečtení a reportáže zhruba čtrnáct milionů.
„Přestože čísla milujeme, naší dlouhodobou ambicí bylo pokrývat svět sportu v celé jeho šíři. Proto jsme se rozhodli vybudovat nový obsahový pilíř, aby fanoušci měli k dispozici vše na jednom místě,“ vysvětlil Hájek, který pak v říjnu 2022 skončil na pozici co-CEO, vykonávané společně s Patrikem Dzurendou.
„V zájmu dalšího rozvoje firmy nastal čas předat exekutivní funkci a soustředit se na roli akcionáře. Věřím, že Livesport s Pavlovým příchodem výrazně posílí a naše podnikání získá nové impulzy,“ vysvětlil své rozhodnutí Martin Hájek s odkazem na Pavla Krbce, který se stal CEO Livesportu letos v lednu.