Nový kontinent říše miliardáře Karla Komárka voní záhadným názvem Qinshift, s největší pravděpodobností jste na něj však už došlápli i vy, aniž jste si toho všimli. Zato byste si rychle všimli, kdyby Qinshift nebyl.

Na počátku nebylo slovo, nýbrž deset tisíc slov. Jedno jediné slovo bylo na úplném konci. „Z deseti tisíc potenciálních jmen vygenerovaných tak, aby vystihovala zaměření firmy, vypadl finální název.“

„Šlo zhruba o dvouměsíční proces, v němž byla dána do hry kvalita vyjádření myšlenky, grafické znázornění, ale třeba i pocity zainteresovaných,“ popisuje Petr Štros, jeden z největších vizionářů tuzemského IT.

Qinshift, tak slovo vzešlé z dlouhého hledání zní. Pod ním začala od loňského prosince existovat v KKCG druhá technologická větev, do té doby zastřešovala všechny firmy tohoto odvětví společnost Aricoma.

Zatímco Bůh se od jediného slova rozmáchl ke stvoření světa, jež mu šlo tak pěkně od ruky, že mohl již sedmý den odpočívat, zde se jen nad názvem bádalo dva měsíce.

Vše má ale něco, takže nepopiratelnou výhodou Qinshiftu zase je, že s jistotou víme, proč byl stvořen, jaký je jeho záměr a smysl. Kdo to dosud neví, vzápětí mu to bude prozrazeno.

Mezi IT providery chceme být ultimátně číslem jedna. Chceme být velcí, a abychom mohli být velcí, musíme nakupovat, přičemž je jasné, že čím větší společnost koupíme, tím v tomto směru lépe.

Michal tománek, investiční ředitel KKCG
Forbes Digital Premium