Nepříznivé výsledky jsou patrné již pár měsíců poté, co ke konci března francouzská automobilka Renault oznámila, že Rusko kvůli válce na Ukrajině opouští. Ránu prohlubuje skutečnost, že ruský trh byl pro automobilku druhým nejdůležitějším. V prvním pololetí snížila meziročně prodej o 29,7 procenta na 1 000 199 vozů.

Francouzský gigant si dával na čas a navzdory invazi na území Ruska dál operoval. Oznámení o prodeji Renault Russia a téměř 68 procentního podílu v největší ruské automobilce AvtoVAZu přislo až po vnějším nátlaku a opakovaným výzvám ze strany ukrajinských představitelů. Prezident Volodymyr Zelenskyj Renault dokonce obvinil z financování války.

Rusko a jeho agrese však není jediným trápením, které automobilku v posledních dvanácti měsících zasáhlo. Meziroční pokles by činil 12 procent i v případě, kdy by se do výsledku tak razantně nižších prodejů nezapočítávala čísla z aktivit AvtoVAZu a ruské divize Renaultu.

Společnost jej zdůvodnila problémy s dodávkami polovodičů, se kterými se v důsledku pandemie covidu-19, problémů s dopravou i špatnému počasí potýkal, a stále ještě potýká, celý svět.

Poté, co Renault oznámil odchod z ruského automobilového trhu, starosta Moskvy uvedl, že továrna této firmy bude využita k obnovení zaniklé automobilové značky Moskvič z dob sovětské éry.

Dohoda s Renaultem přitom měla původně představovat jakousi záchrannou kotvu v době, kdy se Moskvič potýkal s problémy s kvalitou. Teprve po skončení výroby s pádem Sovětského svazu byla část této moskevské továrny znovu otevřena jako společný podnik Renaultu a města Moskvy.