skip to main content
Byznys

Pandemický rok Fruitisima: Hummel a spol. museli k záchraně vylisovat i sebe

Z ovoce a zeleniny běžně vylisují dostatek energie pro své zákazníky i chod firmy. V prvním koronavirovém roce by to ale Fruitisimu k přežití nestačilo. Zakladatel Jan Hummel musel zmáčknout také sebe a svůj tým. Až na dřeň.

A přestože bylo loňské menu chvílemi značně kyselé a hořké, nakonec se jeho chutě podařilo vyladit.

Reklama

Jak konkrétně se pandemie promítla do dění v síti ovocných barů, jejichž byznys se s uzavřením kamenných prodejen zadrhl, své tehdejší pocity a jestli vidí sklenici plnou nebo prázdnou popisuje sám zakladatel a šéf Fruitisima Jan Hummel.

Nakopávák

Reklama

Rok 2020 začal skvěle. Fruitisimo do něj vstupovalo s vědomím, že za poslední tři roky zdvojnásobilo obrat na 300 milionů korun, meziročně zdvojnásobilo ukazatel EBITDA a počet prodejen dosáhl rekordních 75. Nad očekávání dobře dopadl i leden a únor, ačkoli já už v lednu sledoval, co se dělo v Číně. Díky loňské pracovní cestě po Asii jsem tam získal kontakty v oboru, s nimiž jsem situaci konzultoval přes WeChat.

Hořká třináctka

Začátkem března se naplnily předpokládané kritické scénáře. V pátek třináctého zavíráme všechny prodejny. Navzdory tomu, že tři dny předtím domlouváme velkou spolupráci s Dámejídlo a zapojujeme 30 prodejen. Kvůli uzavření prodejen se to nestihne dokončit.

Reklama
Reklama