skip to main content
Světový byznys

Pandemie nesvědčí jen Bezosovi. Zoom zdvojnásobil svůj rekord, jeho šéf přes noc zbohatl o 6,6 miliardy

2 minuty čtení

Zoom v červnu se svým 169procentním nárůstem výnosu reportoval rekordní kvartál a za doprovodu přikyvujících hlav analytiků aspiroval na nejlepší rok ve své historii. V pondělí se firma pochlubila novým rekordem.

Její tržby v posledních měsících vzrostly meziročně o 355 procent na celých 663,5 milionu dolarů. Ekonomičtí experti přitom předpovídali nárůst na pouhých 500,2 milionu.

Nárůst hodnoty akcií Zoomu za poslední rok | Zdroj Yahoo Finance

Už výsledky minulého čtvrtletí vynesly Zoom až na vrchol pomyslného žebříčku nejvíce rostoucích společností z indexu Nasdaq 100. Lépe na tom byla už jen biotechnologická firma Moderna Inc., která se podílela na vývoji vakcíny proti koronaviru.

Hodnota akcií byla oproti loňsku téměř 3,5krát vyšší už před pondělním reportem. Zakladatel Zoomu a vlastník 50 milionů jeho akcií Eric Yuan tak měl povedený začátek týdne. Nečekaný boom společnosti mu přinesl 6,6 miliardy dolarů.

Reklama

Podobný pocit znají i jeho o něco majetnější kolegové. Díky pandemii si CEO a prezident Amazonu Jeff Bezos ze dne na den přišel na 13 miliard dolarů, technovizionář Elon Musk zvládl během jedné z pandemických nocí zbohatnout o osm miliard.

Zoom je na první pohled jedním z největších vítězů pandemické krize, a aby ne – ze dne na den se na něj přestěhoval sociální kontakt uvnitř mnoha společností, a to i těch, které jsou ochotné za hladký průběh svých virtuálních porad zaplatit. Za naprostou většinu nárůstu tržeb Zoom podle slov finanční ředitelky Kelly Steckelberg vděčí právě novým předplatitelům.

Úspěšný rok ale nepřinesl jen pozitiva. Nárůst popularity platformy k ní přitáhl spoustu pozornosti a najevo vyšly i potenciální problémy s úniky dat. Firma údajně nezabezpečila přenos informací při videokonferencích a nechala tak uniknout tisíce e-mailových adres.

Koncové šifrování, které by podobnému úniku dat zabránilo, přitom firma původně chtěla nabízet jen platícím zákazníkům. Po kritice a zveřejněných kauzách ale ochranu nabízí všem svým uživatelům.

Reklama
Reklama