Internetový srovnávač cen Heureka zvýšil v minulém fiskálním roce končícím v březnu provozní zisk o 32 procent na 29,9 milionu eur, tedy 795 milionů korun. Tržby skupiny vzrostly o 35 procent na 70 milionů eur, což je 1,9 miliardy korun. Růst podpořila omezení v souvislosti s pandemií koronaviru. České tiskové kanceláři to dnes řekla mluvčí Adéla Berková.

Kromě produktových inovací v klíčových kategoriích stojí za růstem skupiny také intenzivní práce na mezinárodním obsahu, práce na datových produktech napříč celou Evropou a některé akvizice. Internetové obchodování akcelerovala také pandemie koronaviru a s ní spojená vládní opatření, která na několik měsíců prakticky zastavila kamenné nakupování.

„Do online prostoru se přesunula drtivá většina nakupující populace, na což musely samozřejmě reagovat také kamenní prodejci, kteří byli nucení svou nabídku také přepnout do online prostoru, pokud to šlo,“ uvedl výkonný ředitel skupiny Tomáš Braverman.

Skupina srovnávačů Heureka Group, působící na devíti trzích střední a východní Evropy, je se svou návštěvností 23 milionů uživatelů měsíčně a nabídkou z více než 55 tisíci internetových obchodů největším evropským srovnávačem a nákupním rádcem.

V loňském roce firma dokončila responzivní web, který splňuje náročnější požadavky uživatelů i e-shopů. Stále také pokračují práce na sjednocování tří platforem i katalogů v rámci budování evropského tržiště. Novinkou jsou například také automaticky překládané produktové recenze.