Největšímu evropskému internetovému prodejci textilu Zalando loni klesl zisk před úroky a zdaněním zhruba o šedesát procent na 184,6 milionu eur – tedy asi na 4,35 miliardy korun.

Výsledek však překonal odhady analytiků, kteří v anketě agentury Bloomberg odhadovali zisk za loňský rok na 158,1 milionu eur. O rok předtím firma ještě těžila z rostoucí chuti zákazníků nakupovat na internetu v čase pandemie covidu-19. Tržby loni stagnovaly na deseti miliardách eur.

Podle společnosti, která podniká i v České republice, není možné předpovědět budoucí velikost poptávky. Pro letošní rok proto Zalando odhaduje vývoj tržeb mezi minus jedním a plus čtyřmi procenty.

Ke zlepšení hospodaření by měl pomoci úsporný program, který firma spustila v únoru a který mimo jiné počítá se zrušením stovek pracovních míst. „Problémy roku 2022 si vyžádaly, abychom se přesně zaměřili na ziskový růst a abychom rychle a rozhodně přišli s opatřeními, která zlepší marže. Patří mezi ně například zavedení minimálních hodnot objednávek,“ uvedla finanční ředitelka Sandra Dembecková.