skip to main content
Dobrá karma

Panenky od topmanažerek pomůžou dětem. V online aukci je draží UNICEF

Je to už tradice. Na konci listopadu se v Česku draží panenky pro Dětský fond Organizace spojených národů (UNICEF). Loutky, které ušily a vyrobily známé osobnosti, jdou do charitativní aukce, jejíž výtěžek poputuje do nejchudších a krizových oblastí v rozvojových zemích a bude využit na lékařskou péči pro děti.

Stejně jako loni spustil český UNICEF svou benefiční aukci online. Přispět na dobrou věc tak může úplně každý a letošní devatenáctý ročník má navíc zajímavý byznysový rozměr. Panenku do něj věnovaly nejen osobnosti jako fotografové Jan Saudek a Robert Vano, oděvní designérka Liběna Rochová nebo divadelník Jiří Suchý, ale také známé tváře českého byznysu.

Do šití panenek se na konci letošního jara na speciálním workshopu pustily třeba předsedkyně představenstva Czech News Center Libuše Šmuclerová, spolumajitelka USSPA Kateřina Kadlecová anebo majitelka Zásilkovny Simona Kijonková. Své elegantní a originální panenky v aktuální aukci nabízejí také Radka Kasperová, Ilona Mančíková, Květa Vostrá, Petra Fundová, Andrea Ferancová Bartoňová, Dita Stejskalová a řada dalších dam z našeho žebříčku nejvlivnějších žen Česka.

Reklama

Online aukce, která bude trvat týden, slavnostně vyvrcholí 30. listopadu v Českém muzeu hudby v pražské Karmelitské ulici. „Minulý ročník aukce proběhl vzhledem k protipandemickým opatřením celý formou online streamu. Podařilo se vybrat úctyhodných 426 tisíc korun, které zajistily pomoc 710 dětem,“ vypočítává Pavla Gomba, ředitelka české pobočky UNICEF.

„Letos jsme se rozhodli oba způsoby zkombinovat. Protože aukce není omezena pouze na osoby přítomné v jednom čase na jednom místě, může se do ní zapojit opravdu každý,“ zdůrazňuje.

České manažerky a majitelky velkých firem se workshopu na podporu projektu Adoptuj panenku, zachráníš dítě zúčastnily vůbec poprvé. Na konci května na ně čekala hromada barevných látek, barev, korálků, jehel a nití. Vše proběhlo pod vedením profesorky UMPRUM a oděvní designérky Liběny Rochové přímo v inspirativních prostorách pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové.

Reklama

Akce spojující první dámy českého byznysu, jehlu, nit a dobrou věc, se uskutečnila ve spolupráci s Forbesem – ke společnému tvoření byly přizvány právě ženy, které se pravidelně umísťují v našem žebříčku.

Zatímco obvykle svůj čas soustředí na řízení velkých společností, tentokrát věnovaly jeden den tvůrčí činnosti s charitativním přesahem, a jak některé na workshopu přiznaly, jehlu a nit do ruky braly poprvé po mnoha letech. Některé dokonce poprvé v životě.

„Výroba mi trvala zhruba pět hodin od návrhu šatů až po fascinátor. Použila jsem celkem sedm materiálů a látek. Vlásky jsem vyrobila dílem z provázků a dílem z látek. Přidala jsem i velmi osobní vzkaz pro dražitele,“ uvedla například Simona Kijonková. I její Venuše, jak svou panenku pojmenovala, je v nabídce aktuální aukce.

Na workshopu byly k dispozici profesionální šicí stroje, barvy na látky ze společnosti Kreativní svět, ozdobné prvky od firmy Preciosa a také odstřižky látek přímo ze studia Liběny Rochové. Během celého dne pomáhali s tvorbou i studenti UMPRUM a každá panenka je tak jedinečným originálem.

„Děkujeme všem účastnicím workshopu za jejich rozhodnutí podílet se na pomoci těm nejpotřebnějším dětem. Akce by se nemohla uskutečnit bez laskavé pomoci Liběny Rochové, patronky benefiční aukce UNICEF,“ připomněla Pavla Gomba.

I za Forbes přejeme benefiční aukci, aby byl výnos za jednotlivé panenky co nejvyšší. Ostatně právě panenky přímo od slavné návrhářky během uplynulých ročníků benefiční aukce přinesly výtěžek ve výši 1 118 000 korun. Za tuto částku už se v nejchudších zemích podařilo očkovat 1863 dětí.

Reklama
Reklama