skip to main content
Byznys

Peněženku nechte doma, oběd zaplatíte svými followery

Až budete v Miláně a dostanete chuť na suši, vydejte se do podniku This is not a sushi bar, kde můžete dostat večeři zdarma – pokud máte profil na Instagramu a jste na téhle sociální síti dostatečně populární.

Hostům, kteří mají na svém účtu alespoň 1000 sledujících, restaurace nabízí porci suši zdarma. S narůstajícím počtem se pak zvětšuje i její velikost, a kdo má followerů více než 100 000, ten si může gratulovat a hlavně jíst, co hrdlo ráčí. Účet za něj vyrovná restaurace.

Podnik funguje jako běžná stravovna. Klasicky si na místě objednáte a najíte se, změna však nastává ve chvíli placení. Místo peněženky vytáhnete telefon, ukážete obsluze svůj instagramový účet a ta podle počtu sledujících stanoví, na kolik jídla zadarmo máte nárok.

Reklama

Podmínkou je nezapomenout sdílet fotku jídla na svůj instagramový profil, restauraci v příspěvku označit a přidat i hashtag #thisisnotasushibar. Teprve pak může celá transakce proběhnout bez toho, abyste museli cokoliv utratit.

Nejde přitom o první podnik, kde se podobná forma placení ujala. V minulosti jste za jídlo mohli followery zaplatit v Londýně nebo v Petrohradě, kde se ale strategie neosvědčila a podniky musely skončit.

This is not a sushi bar oproti nim provozuje koncept jídla zdarma už přes rok a zatím se mu daří. Přispívá k tomu i fakt, že hlavní příjem restaurace tvoří donášky, na které sleva neplatí.

Reklama

Nárůst popularity přinese podniku větší dosah a více sledujících a funguje pro restauraci jako relativně nenásilný marketing. Právě prezentace na Instagramu nebo třeba TikToku má pro restaurace i bary zásadní význam.

Podle průzkumu sítě restaurací Zizzi odradí špatná prezentace na sociálních sítích od návštěvy až třetinu mladých lidí ve věku od 18 do 35 let. Je tak v zájmu restauratérů vycházet této skupině co nejvíce vstříc a v některých případech se snaha o vytvoření místa přívětivějšího pro uživatele sociálních sítí promítá i do interiérů a designu.

Různé formy barterů s influencery, tedy uživateli vlivnými díky své sociální popularitě, už na Instagramu a spol. fungují delší dobu a firmy na těchto sítích běžně nabízejí také slevy na své výrobky nebo podíl z prodejů s použitím specifického slevového kódu.

Teprve This is not a sushi bar však zavedl způsob, jak využít oblíbenost na sociálních sítích bez nutnosti uzavírat smlouvy nebo partnerství. Navíc k jídlu zdarma stačí dosáhnout pouze zmíněné tisícovky sledujících, což je v porovnání s čísly influencerů poměrně zanedbatelný počet.

Reklama
Reklama