Čím je vnitřní chod firmy jednodušší, tím víc se můžete věnovat byznysu. Jak na to, radí dva úspěšní manažeři v novém Forbes BrandVoice podcastu. Ve studiu byli Pavel Řehák, zakladatel a CEO skupiny Direct, a Petr Herzmann, CEO a spolumajitel fintechu Fidoo.

Na začátku byla touha pomoci českým podnikatelům zjednodušit život ve firmách. Společnost Fidoo před lety vsadila na službu přinášející méně papírování a jednodušší hlídání výdajů, což v byznysu řeší každá firma. Od placení přes dokládání účtenek, vedení cestovních příkazů až po vyúčtování.

„Vnitřní nastavení je extrémně důležitá věc. Jak je firma mentálně nastavená, jaké je v ní prostředí, tím působí nejen na své lidi, ale i navenek,“ popisuje Pavel Řehák, manažer a zakladatel skupiny Direct. I proto před lety vstoupil do Fidoo, platformy, která jako jeden z prvních projektů rozvíjela expense management, tedy řešení zjednodušující agendu spojenou s firemními výdaji. 

„Naše zkušenosti říkají, že jakmile začnete pečlivě sledovat výdaje, ušetříte,“ vysvětluje Petr Herzmann, který Fidoo řídí a provedl ho posledními devíti lety. „Víme, že jen za poslední rok jsme tisícovce našich klientů ušetřili deset procent na drobných provozních výdajích, což podle obratu na kartách představuje čtvrt miliardy korun,“ říká Petr Herzmann.  

Pozornost teď nově věnují FX a zahraničním platbám. I na nich totiž firmy mohou ušetřit. „Nezdá se to, ale vezměte si, kolik takových transakcí firmy, které dnes z většiny obchodují v eurech, udělají. A když ušetříte na každé stokoruny, na jakou částku se pak dostanete za rok,“ říká Pavel Řehák. 

Co se týče byrokratické zátěže, Česko má k evropským premiantům, jakým je například Estonsko, ještě daleko. „Na druhou stranu, na českém trhu je 160 firem sdružených v České fintechové asociaci, je tu spousta šikovných lidí, takže výhled je dobrý,“ říká Petr Herzmann. 

Kdy zažívalo Fidoo nejtěžší časy? Jaký je nejpodceňovanější firemní výdaj? A co je nejvíc využívanou transakcí? Odpovědi najdete v audiu v úvodu článku.