skip to main content
Byznys

Peníze z hodinek vrazil do luxusních jogurtů. Teď je dvacetiletý podnikatel prodává za stovku

2 minuty čtení

Je mu dvacet a už pět let podniká. Patrik Fuska stojí ve svém krámku v pražských Vršovicích, ve vitríně za sebou má luxusní sklenice plné nazdobených jogurtů, ovoce, čokolády. A popisuje vznik svého podniku Můj Jogurt. Byla to spíš náhoda.

Mimochodem, o tom, že by mu rozjezd podnikání platili rodiče, nemůže být ani řeč. „Hodně chtěli, abych šel na vysokou, bylo pro ně těžké překousnout, že chci podnikat, takže mě v tomhle opravdu nepodporovali. Ale co mohli dělat, když jsem si na svoje podnikání vydělal sám,“ směje se Patrik Fuska.

Plán, že bude dělat něco vlastního, měl prý už dlouho. V patnácti začal vydělávat první peníze reklamou na internetu a asi o rok později se dal na byznys s hodinkami.

„Vždycky se mi líbily pěkné hodinky, tak jsem oslovil asi stovku výrobců v Číně, zadal jim svůj design a rozjel svoji značku Lington,“ vypráví Fuska. Ta se chytla dobře a tehdy ještě gymnazista, na kterého prý ve škole kvůli jeho podnikání koukali nejen učitelé, ale i spolužáci divně, si brzy vydělal první větší peníze. A pak přemýšlel, co s nimi.

„Původně jsem o gastronomii nijak nesnil, ale chtěl jsem do něčeho investovat vydělané peníze z hodinek. Pak mě někde na Instagramu zaujaly nazdobené koktejly. Říkal jsem si, že jídlo má každý rád a že bych to mohl propojit se zdravou výživou,“ říká Fuska, který se prý sám snaží zdravě stravovat a hodně cvičit.

Takhle vznikl Můj Jogurt, mladý podnik, který denně prodává desítky nazdobených jogurtů s cenami okolo stovky. Rozjezd podniku vyšel mladého podnikatele asi na milion, a jak říká, od té chvíle se toho hodně naučil.

Reklama

Tak například zjistil, že sice je velký zájem o zdravé jídlo, nakonec ale lidé přece jen víc kupují ty méně zdravé věci. V případě Fuskových jogurtů to jsou různé kombinace s karamelem nebo čokoládou, které patří k těm nejoblíbenějším. A učení pokračovalo dál.

„Chtěl jsem, aby si lidé jogurty mohli sestavit sami, ale radši si vybírají už namíchané kombinace, nakupují očima a ten vizuál dělá hodně,“ říká Fuska, který se prý umění zdobení jídla učil „za pochodu“ stylem pokus-omyl. Právě design jeho sklenic s jogurty hraje prý největší roli při získávání nových zákazníků, které oslovuje hlavně na Instagramu.

I když si dnes podnik už na sebe vydělá, věří mladý podnikatel, že by mohl fungovat ještě o dost lépe. Původně totiž počítal s tím, že zákazníky bude získávat hlavně přes internet a že si budou jeho výrobky objednávat. „Jenže jsem rychle pochopil, jak moc záleží na místě a fyzické dostupnosti, takže plán pro letošní rok je dostat se na atraktivnější místo,“ dodává Fuska s tím, že prodejům hodně pomáhá i spolupráce s Rohlík.cz, která se rozjela loni na podzim.

Mladý podnikatel, který prý nikde ve svém blízkém okolí neměl přirozený vzor pro podnikání a v začátku ho rodina od jeho byznysových plánů odrazovala, připouští, že dát milion do podniku s drahými jogurty byl velký risk.

„To vidím až teď, tehdy jsem nad tím tolik nepřemýšlel, chtěl jsem to prostě zkusit. Věděl jsem, že v gastronomii není tolik peněz a bude to větší stres než třeba ty hodinky, ale teď už to jede a taky jsem se naučil spoustu věcí,“ říká Fuska. Zatím mu prý jogurty a vlastní hodinky stačí. Za pár let ale možná rozjede zase něco dalšího.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama