Řetězec Penny spustil vlastní e-shop pod názvem PennyDomů. Rozváží nákupy k zákazníkům, a to prostřednictvím společnosti DoDo. Ta zajišťuje i přípravu objednávek. Službu zatím nabízí v Plzni, v případě úspěchu pilotního provozu plánuje rozšíření online nákupů do dalších lokalit.

Penny nabízí doručení nákupu do dvou hodin od objednání. Zákazník si může nákup objednat tři dny předem a objednávku zrušit čtyři hodiny před plánovaným doručením. Minimální výše objednávky je 500 korun, doprava stojí 69 korun.

Společnost Penny Market možnosti internetového prodeje začala řešit v  loňském roce. „V červnu začali systém testovat naši zaměstnanci a od září i vybraní zákazníci. Nyní jsme jej spustili pro širokou veřejnost v  Plzni,“ uvedl dnes jednatel firmy Radek Hovorka.

Do rozvozu potravin se v poslední době pustila i síť COOP, momentálně obsluhuje zákazníky na jižní Moravě. Rozvoz zajišťuje také přes kurýry DoDo.

Penny a COOP však nejsou jediné řetězce, které prodej rozšiřují i do online sféry. Na internetu prodává své zboží Tesco i pod něj spadající Žabka. Makro a Globus pak nabízí zákazníkům možnost si nákup objednat, je však potřeba si jej vyzvednout na pobočce, v případě Globusu jen na té na Zličíně.

V příštím roce se připojí i supermarkety Billa, které stejně jako Penny patří do mezinárodního obchodního řetězce Rexe. Zákazníci si budou moci vybrat, zda si zboží nechají dovézt, nebo si ho vyzvednou na prodejně.

Online supermarketům na českém trhu dominují Rohlik.cz a Košík.cz. Společnost Kaufland se loni spojila s prodejcem Košík.cz, nabízí přes něj výrobky vlastních značek. Obchody Kaufland nyní postupně zařazují do sortimentu vlastní značku Košíku Authentic. Trvanlivé potraviny nabízejí také e-shopy Mall.cz a Alza.cz.