Americký výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil zisk na 1,3 miliardy dolarů (zhruba 30 miliard korun) z 518 milionů dolarů před rokem.

Tržby však mírně klesly a zaostaly za očekáváním analytiků. Akcie podniku po zveřejnění výsledků ztrácely přes dvě procenta.

Poptávku po produktech firmy podkopalo opakované zdražování, poznamenala agentura Reuters.

Francouzský řetězec supermarketů Carrefour začátkem letošního roku oznámil, že přestane v několika evropských zemích produkty firmy PepsiCo prodávat kvůli „nepřijatelnému zvyšování cen“.

Tržby se ve čtvrtém čtvrtletí meziročně snížily o půl procenta na 27,85 miliardy dolarů. Analytici přitom v anketě společnosti LSEG čtvrtletní tržby odhadovali v průměru na 28,40 miliardy dolarů.

Více z tématu
New York versus Pepsi. Na výrobce nápojů míří žaloba kvůli kontaminaci řeky

Za celý loňský rok firma zvýšila zisk na 9,1 miliardy dolarů z 8,9 miliardy v předchozím roce. Celoroční tržby vzrostly téměř o šest procent na 91,5 miliardy dolarů.

„Úspěšně jsme zvládli další rok zvýšené inflace, makroekonomické nestability, geopolitického napětí a mezinárodních konfliktů,“ uvedl šéf podniku Ramon Laguarta.

„Jsme přesvědčeni, že našemu podnikání se na pozadí měnících se podmínek na trhu bude dařit i v roce 2024,“ dodal.

Takzvané organické tržby, které nezahrnují změny v podnikové struktuře a výkyvy kurzů měn, vloni vzrostly o 9,5 procenta.

Firma také předpověděla, že v letošním roce se takto definované tržby zvýší nejméně o čtyři procenta.