skip to main content
Český byznys

Píchačky, které vás nakrmí. Brněnská platforma Giriton spojila síly s Lunchdrive

Většina restaurací i závodních jídelen byla během předchozích pandemických vln zavřená či v omezeném provozu. Řada zaměstnanců proto řešila, kde se najíst, zatímco podniky trápila otázka obtížného odhadu porcí i zásob.

V rámci řešení výše uvedeného problému spojily síly dvě brněnské platformy. Objednávkový systém Lunchdrive od vývojářů Tomáše Hnilici a Jiřího Langa začal společně s docházkovým systémem Giriton nabízet možnost objednat a vydávat jídla přímo přes docházkovou aplikaci. Obědy se navíc mohou automaticky exportovat do mzdového softwaru.

Předobjednávky na týden či čtrnáct dní dopředu šlo zároveň realizovat s doručením jak do kanceláře, tak domů. „Hojně nás využívali například rodiče, kteří si objednávali jídla pro celou rodinu. Kvůli vytížení už totiž často nezvládali ke všem povinnostem ještě vařit,“ vysvětluje Hnilica, spoluzakladatel platformy, přes kterou se objednaly už více než dva miliony obědů.

Právě v reakci na změny zákaznického chování během pandemie se Lunchdrive s téměř pětimilionovým obratem spojil s moderním docházkovým systémem Giriton a zdigitalizovali celý proces od objednání po vydání jídla. 

„Oba systémy využívají firmy běžně, proto nás napadlo spojit síly, přizpůsobit platformy různým požadavkům, a pomoct tak našim klientům,“ vysvětluje Jan Gřeš, zakladatel moderních „píchaček“, které mu od klientů z Česka přes Japonsko po Austrálii mají letos přinést sedmnáct milionů obratu.

Giriton přitom sám nabídl několik proticovidových funkcí už v první vlně pandemie. Tehdy přidali například možnost automatického měření teploty zaměstnanců při vstupu na pracoviště, prevenci vstupu na pracoviště s příliš starým covid testem či plánování a hlídání směn podle aktuálních nařízení vlády.

To vše tak, aby se v kancelářích či provozech nepotkalo více lidí, než bylo povolené, nebo aby spolu pracovaly stejné skupiny zaměstnanců a předešlo se případnému šíření nákazy.

Reklama

Kvůli pokračujícím pandemickým problémům se obě firmy zaměřily na integraci a přidaly další funkce. „Všimli jsme si, že zaměstnanci během posledních dvou let začali pracovní dobu přizpůsobovat mnohem více svým potřebám,“ říká Gřeš, jehož firma vzrotla oproti loňsku o 65 procent.

Doplňuje pak, že se zvýšil nejen tlak na flexibilní plánování směn, ale i na možnost online objednávání jídel. „Ze strany firem zase častěji přicházel požadavek na možnost výdeje obědů přes terminál bez nutnosti se potkat například se zaměstnanci kuchyně,“ popisuje Hnilica.

Obě platformy proto propojily své systémy, aby si zaměstnanci mohli objednat obědy jednoduše přímo v docházkovém systému. Nově založená osoba v Giritonu se do systému Lunchdrive propíše automaticky a bez dalších registrací.

Předplatné Forbesu

Za oba systémy platí zákazníci zvlášť podle počtu lidí, kteří je využívají. „Ve srovnání s docházkovými systémy, které mají stravovací modul zabudovaný, je naše řešení o padesát procent levnější,“ tvrdí Gřeš.

„Navíc nevyžaduje žádné složité instalace a provozování ze strany zákazníka,“ dodává a konstatuje, že za tři měsíce takto vydali přes třináct tisíc obědů.

„Jediný segment, kam jsme úplně nepronikli, jsou velké nemocnice. Ty mají totiž velmi specifické požadavky týkající se plánování směn,“ vysvětluje Gřeš. „Druhý zatím nedostupný segment jsou státní školy – pár soukromých se už přes nás stravuje,“ dodává Hnilica.