Jeden příběh končí, druhý začíná. Přesně tak se dá nazvat situace, kterou právě prochází Lukáš Uhl a Lenka O’Neill.
Dvojice, kterou spojily problémy Pietro Filipi, převzala obchod oděvní značky na pražské Národní třídě, rozprodejem zboží vrátila věřitelům 60 milionů korun a po této epizodě se rozhodla jít i nadále po společné cestě. Už ale bez loga Pietra Filipi na štítu obchodu.
„Příběh Pietro Filipi tu skončil,“ říká Lenka O’Neill v patře na Národní 31 hned naproti rekonstruovanému obchodnímu domu Máj.
„Měli jsme možnost ponechat si módě přizpůsobený prostor a rozhodli se dát mu přidanou hodnotu zcela nových značek. Celý byznys jsme převrátili do nového konceptu, který se dá nazvat multibrandem,“ popisuje změnu strategie, která s celým zapracovaným týmem z Pietra Filipi proběhla počátkem roku.
O’Neill dříve provozovala e-shop s módou Tamsin a inspiraci čerpala hlavně ve Velké Británii. Lukáš Uhl byl mimo jiné krizovým manažerem Zootu a jeho rolí je zejména hlídat finanční formu každého podniku.
Když před dvěma lety viděli Pietro Filipi v insolvenci, spojili se a domluvili se s věřiteli na rozprodeji skladových zásob značky založené před třemi dekádami podnikatelem Petrem Hendrychem. Dohromady tu prodávali na 130 tisíc kusů zboží.
„Věřitelům jsme díky tomu vrátili dohromady 62 milionů korun. Teď už tu žádné kousky fakticky nejsou, ještě v březnu jsme jich tu ale prodali za 400 tisíc korun,“ nezapře v sobě Uhl cifršpiona.
Měli zájem i o obchodní značku Pietro Filipi, tu ale v rámci insolvence dostala pod křídla investiční skupina Natland s podnikatelem Zdeňkem Rinthem, který se jí dnes společně s dalším oděvním brandem Kara snaží vrátit zpět svůj lesk.
Logo značky už sice z rohového štítu do pražské Národní nezáří, obchod s módou tu ale zůstává. A paleta značek pěkně narostla. Najdete například brandy jako Gerry Weber, Selected, Olymp, Carl Gross, Seidensticker nebo Carla Ponti.
„Máme jich tu teď jedenáct. Hodně z Německa, ale i Dánska a dalších zemí,“ vyjmenovává Lenka O’Neill a dodává, že se zaměřují na podobnou klientelu jako u Pietra Filipi, i když zboží je tu dnes o poznání levnější.
„Stylově se ale podobá. Kabáty od Pietra stály třeba deset tisíc, my je tu teď máme za pět tisíc. Přišli jsme tak asi o deset procent zákazníků. O ty, kteří opravdu rádi utráceli,“ říká O’Neill.
Dvojice prodejnu pojmenovala jednoduše. „Drželi jsme se zažité přirozenosti. Je to obchod na rohu. Na Národní 31,“ vysvětluje Uhl. Změny ale mohou přijít v budoucnu, kdyby se s Lenkou rozrostli i do další lokality. Ani takové plány totiž nevylučují, i když je na ně zatím velmi brzo.
„Samozřejmě, že člověk chce růst. A tento byznys má tendenci škálovat. Až něco takového přijde, tak se přizpůsobíme a třeba vymyslíme i ten nový název,“ dodává.
Když prodejnu na Národní převzali a začali rozprodávat zásoby Pietra Filipi, těšili se nebývalému zájmu. V rekordním dni zde udělali 1,6 milionu na tržbách a ty se jim postupně stabilizovaly na měsíčních čtyři miliony korun.
„Máme naplánovaný pětinový růst a to se nám více méně daří. Dokonce jsme se překlenuli do zisku, což dnes v retailu s módou není moc obvyklé,“ říká Uhl a oba dodávají, že na trhu je cítit mírné ochlazení poptávky. Prodeje se ale snaží podpořit i tím, co jim fungovalo už v éře Pietra Filipi – společenskými nebo firemními událostmi.
Vzhledem k tomu, že dvojice nemá žádný e-shop, se nabízí otázka na růst skrze internet. To ale Lukáš Uhl kategoricky odmítá. „Jsem si téměř jistý, že do onlinu nepůjdeme. Je sice lákavý, ale ani takové Zalando na něm nevydělává,“ připomíná závěrem.