Pilulka se v posledních měsících skloňuje zejména v souvislosti s burzou, neb dělá akcionářům vyloženě radost. V říjnu loňského roku na pražskou burzu, respektive na její trh Start, vstoupila s upisovací cenou 424 korun.

Dnes titul stojí patnáct set a před sebou nemá nic, co by jej mělo dramaticky srazit, spíše naopak. Z hlediska valuace totiž Pilulka v porovnání se srovnatelnými firmami v zahraničí stále zaostává.

Od 15. října se navíc její akcie staly dostupnějšími i drobnějším investorům, protože se titul začal obchodovat ve sníženém lotu – počtu, v jehož násobcích lze obchodovat – deset kusů akcií z původních osmdesáti.

Důvodem k úsměvu bratří Kasových však zdaleka není jen dění na trzích. Jejich lékárenská skupina loni v tržbách bezpečně přesáhla tři miliardy korun a na tuzemském trhu dosáhla tržeb 1,3 miliardy korun se ziskem EBITDA 23 milionů. Jde o výsledky auditované společností PwC.

Online kanál Pilulky obsloužil rekordních 570 tisíc zákazníků, tržby na něm meziročně vzrostly o 57 procent a další růst je samozřejmě na programu. „Pokud vše půjde podle plánu, očekáváme na skupině organický růst tržeb okolo 40 procent,“ říká finanční ředitel Pilulky David Staněk. EBITDA marže by měla vzrůst také, a to 0,5 procenta ze současných 1,7 procenta.

„Naší dlouhodobou vizí je být dominantním poskytovatelem lékárenské péče ve střední Evropě a změnit vnímání lékárny jako místa, kde se pacienti pouze léčí, na místo, kde mají prioritu slova prevence, zdravý životní styl, výživa nebo screening,“ uvedl u příležitosti výsledků spolumajitel Pilulky Martin Kasa.