Patří k nej úspěšnějším ve svém oboru v Česku. Narozená v Bělehradě, ale pevně zakořeněná v Praze. Nositelka několika cen Czech Grand Design už druhým rokem uchvacuje Čechy i cizince svým butikem na pražské Kampě. Klientům tam nabízí prostřednictvím šperků nejen osobitý příběh, ale také fantastickou úroveň služby.

Zákazníci vstupují do obchodu, kde tmavé stěny nechávají vyniknout nasvíceným vitrínám. Jemná vůně starobylých francouzských svíček Cire Trudon. Delikátní hudba a kultivovaný i pozorný přístup prodejního týmu. Vítejte v chrámu luxusu u úpatí Karlova mostu. 

Že se i kvůli prestižní adrese musí jednat o obchod zahraničního klenotnictví? Kdepak. Jde o českou značku Janja Prokić. Její zakladatelka vyjadřuje vlastní kreativitu a vizi nejen prostřednictvím oceňovaných šperků, ale taky v prostoru, kde se prodávají. 

V osobitém designovém prostoru vás možná o vteřinku dříve než ochotný personál přivítá příjemná vůně. Hned poté vás ale pohltí dechberoucí mistrovská díla v unikátním barevném prostoru. Decentně nasvícené vitríny s kolekcemi oceňovaných šperků i malá galerie v zadních prostorách.

Janja Prokić Studio zkrátka uchvacuje jak vážné zájemce a fanoušky krásných šperků na míru, tak i  náhodné kolemjdoucí, kteří vyladěný prostor navštíví.

Luxusní šperky s pocitem výjimečnosti

Do studia v historickém centru na Malé straně se z butiku na pražských Vinohradech přestěhovala před dvěma lety. Tehdy ji termín otevření poradila astroložka, ale kdo by čekal, že Janja Prokić řídí svůj byznys výhradně esoterikou, by byl zklamán.

Uživit 16 zaměstnanců a platit za pronájem místa v nejlukrativnější pražské čtvrti totiž vyžaduje skutečné byznysové know-how. „Pravdou je, že svou firmu vedu intuitivně i strategicky. Zásadní jsou pro mě domyšlené detaily, jsem velký perfekcionista,” přiznává. 

Také proto je servis v jejím butiku na takové úrovni. Pokud chcete vybírat zásnubní prsteny, konzultovat tvorbu šperků na míru nebo řešit jiné speciální objednávky, jste uvedeni do separátní místnosti, kde budete mít soukromí.

„Chci, aby se tu moji zákazníci cítili výjimečně. A nezáleží na tom, zdali přišli nakupovat šperky za statisíce nebo se jen poohlížejí po něčem drobném. Rozhodla jsem se tomu přizpůsobit vše, do skutečně drobných nuancí,” popisuje Janja Prokić.

Cashless je přirozenou součástí byznysu

Součástí konceptu je pro Janju přirozeně i platba kartou. „Je to ale jednodušší nejen pro zákazníka, ale také pro mě jako obchodníka. Nemusím řešit, kde skladovat peníze, je to rychlejší i bezpečnější. Zároveň mám o platbách perfektní přehled, velmi oceňuji samotnou rychlost transakce. Neumím si představit, že bych navíc v dnešní době klientům říkala: „Ne, u nás bohužel platit kartou nejde,” směje se Janja.

Sama se už hotovost odnaučila nosit do té míry, že ji občas nutnost použití, hodně překvapí. „Pak na to musím myslet, abych si vybrala a nosit ji s sebou,” tvrdí.

Šperky Janji Prokić začínají sice okolo pěti tisíc korun, ale výjimkou nejsou šperky za několik set tisíc. „V takových objemech není možné požadovat hotovost. Nedávalo by to smysl klientům, ani nám,” vysvětluje.

Špičkový produkt, i vztah k zákazníkům a týmu

Co je Janjin kariérní sen? „Tak ke svému podnikání nepřistupuji. Mohu samozřejmě vyjmenovat, že si přeju být zastoupena v zahraničí, ale pro mě mají byznysové sny mnohem abstraktnější podobu.“

„Toužím naplňovat své vize a nápady, ale zároveň se skvěle chovat ke svým zákazníkům i zaměstnancům,“ uzavírá.


Visa je jednou z největších platebních sítí světa, která propojuje podnikatele s více než 4,2 miliardy potenciálních zákazníků – držitelů platebních karet Visa. V Česku podnikatelům pomáhá program Česko platí kartou, který nabízí platební terminál na šest měsíců zdarma a doteď jej využilo už více než 35 tisíc obchodníků. Na podporu žen podnikatelek Visa spustila globální program She’s Next, který jim pomáhá v růstu podnikání pomocí grantu a mentoringových programů.