Platební metody míří k jasnému spojovateli: k biometrii. Důležitá zpráva je to nejen pro zákazníky, kteří budou při placení brzy používat sofistikovanější metody. Je to zásadní věc i pro podnikatele, především pro ty malé a střední – technologická evoluce jim může zásadně usnadnit přijímání a zpracování plateb.

„V nejbližších třech letech budeme digitalizovat zejména praktické potřeby podnikatelů, jako jsou bankovní služby spojené s účtem a úvěrem. Digitalizace proběhne také v oblastech, které aktuálně nejsou součástí ekosystému bankovních služeb, zejména účetnictví. Všechno ostatní bude přicházet pozvolněji,“ říká Martin Vakoč, ředitel segmentu malých a středních firem Raiffeisenbank.

Hostem ve studiu Forbesu byl spolu s ním i Michal Čarný, ředitel Mastercard pro Česko a Slovensko. Probírali trendy, které nás čekají a neminou.

Hosty Forbes BrandVoice podcastu byli Martin Vakoč z Raiffeisenbank (vpravo) a Michal Čarný z Mastercard (uprostřed).

Zaplatit v obchodě bundou nebo čepicí, to už brzy nemusí být zas takový úlet. Blíží se totiž časy, kdy bude možné schvalovat nákupy i mrknutím oka či úsměvem. A to i v Česku.

Právě možnost zaplatit úsměvem nyní společnost Mastercard testuje v Latinské Americe. „Čas, kdy si to budeme moci zkusit u nás, není podle mě nijak vzdálený,“ říká v podcastu Michal Čarný, který sám často využívá třeba platbu prstenem.

„Platit se ale postupně bude opravdu vším, co je kolem nás. A je jedno, jestli to bude čepice, nebo bunda,“ pronesl na nedávné konferenci Forbes Next, kde patřil mezi panelové řečníky.

Oba top manažeři pak vyzdvihují i ryze praktický rozměr digitalizace pro podnikatele. Podle společného průzkumu Raiffeisenbank a Mastercard totiž drobní živnostníci stále tráví každý týden šest a půl hodiny činnostmi, které je zdržují od podnikání. Ti s „eseróčkem“ dokonce osm a půl hodiny. A právě to je oblast, v níž Česko potřebuje zrychlit.

Blíží se konec hotovosti? Proč je odklon od fyzických platebních karet výhodnější a bezpečnější? Jak moc dnes musí být banky rychlé, aby podnikatelům pomáhaly? Poslechněte si další Brandvoice podcast Forbesu.