Záměr v dohledné automatizovat své sklady v Mnichově, Hamburku, Vídni a Praze oznámil online supermarket Rohlík už loni. Nyní však tento záměr dostává jasnější kontury. Pilotní projekt v Praze bude český jednorožec realizovat ve spolupráci se společností Brightpick a jeho spuštění firma očekává letos v létě.
„Automatizace je klíčovým katalyzátorem růstu a vede ke zvýšení efektivity dodavatelských řetězců. Zajišťuje ještě rychlejší a přesnější vyřizování objednávek, přičemž vždy myslíme na našeho zákazníka a pohodlné a efektivní doručení nákupu k němu domů,“ vysvětluje Tomáš Čupr, zakladatel a ředitel Rohlik Group.
Řešení má podle něj umožnit lepší vhled do výkonnosti a zároveň nejefektivnější a nejrychlejší provoz kompletace objednávek na trhu. V tomto inovačním pilotním projektu bude zaveden celý systém kompletace objednávek potravin, který kombinuje mobilní robotickou techniku, 3D počítačové vidění se zdokonalenými algoritmy umělé inteligence a intuitivní software pro optimalizaci distribučního centra.
Výhodou robotů je schopnost spojit se s automatickými vychystávacími stanicemi prostřednictvím inovačního softwaru. Ten optimalizuje proces vychystávání a současně řídí mobilní roboty a slučování objednávek.
Tito roboti se používají k nezávislému doručování přepravek s výrobky k moderním robotickým ramenům řízeným vyspělou 3D technikou počítačového vidění. Ta rozpozná objekty pomocí umělé inteligence pro vychystání a následné předání zkompletovaných objednávek ve zbývající části procesu.
„Řešení celé plně automatické kompletace společnosti BRIGHTPICK lze nasadit v řádu dnů a lze jej snadno škálovat v rozmezí od 500 do deseti tisíc vychystání za hodinu. Celkem vzato lze tak denně zkompletovat více než sto tisíc objednávek,“ vysvětluje Jan Žižka, výkonný ředitel společnosti Brightpick.
Řešení bude začleněno do stávajícího dodavatelského řetězce Rohlíku za účelem zlepšení celého procesu kompletace.