skip to main content
Byznys

Plus půl miliardy díky lockdownu. České herní studio Bohemia Interactive raketově navyšuje tržby

Striktně z pohledu tržeb je pandemie koronaviru pro Marka Španěla skvělá věc. Lidé po celém světě dostali zaracha, sedí doma a mnohem víc času tráví u počítače. Kromě práce taky hraním her. „Covid má na naše hospodaření obrovsky pozitivní vliv,“ řekl Forbesu poloviční majitel Bohemia Interactive, největšího českého herního studia.

„Vlivem lockdownu nám šly tržby letos nahoru o 50 procent, když se dívám na čísla očištěná od výkyvů daných nově vydanými hrami a podobných vlivů,“ dodává Španěl. Příjmy přitom společnost zdaleka nemá jen z českého trhu, její tituly jako DayZ či série Arma jsou úspěšné globálně. Stejně jako Operace Flashpoint, což je hra, která studio před lety dostala na světové výsluní.

Marek Španěl

  • Majetek v hodnotě 3,2 mld. Kč
  • 74. nejbohatší Čech v žebříčku roku 2020
Reklama

Bohemia Interactive, kterou Španěl spoluvlastní se Slavomírem Pavlíčkem, loni poprvé překročila v tržbách miliardu korun. Firma si navíc drží vynikající ziskovost: loni přesáhla zisk EBITDA 675 milionů korun a letos očekává ještě lepší výsledek.

Tahle čísla navíc ze Španěla a Pavlíčka dělají podle výpočtů Forbesu miliardáře. V žebříčku nejbohatších Čechů se s odhadovaným jměním 3,2 miliardy oba dělí o 73. místo. A covidový růst by je v příštím roce mohl dostat ještě výš.

Reklama

Firmě jsou vyšší příjmy vhod i proto, že se její majitelé netají svými úvahami o vstupu na pražskou nebo jinou evropskou burzu. (Spolu s SCS Softwarem, který vyvíjí herní simulátory kamionů, je Bohemia Interactive poslední z velkých studií zůstávajících zatím v českých rukou.)

Slavomír Pavlíček

  • Majetek v hodnotě 3,2 mld. Kč
  • 73. nejbohatší Čech v žebříčku roku 2020

Ale že by teď Španěl jen slavil? „To rozhodně ne. Naopak mám obavy, co lockdown dělá s rodinami a dětmi, které musí sedět doma a mají omezené sociální kontakty,“ říká. „Teď budu sám proti sobě, ale představa, že strávíme zbytek našich životů za obrazovkami počítačů nebo u tabletů, je naprosto děsivá. Nepřijatelná,“ dodává.

Ruku v ruce s raketově rostoucími tržbami navíc pandemie přináší firmě i složité časy. „Některá práce se možná dělá dobře na dálku, ale vývoj her to není. Je to pořád velmi kolektivní a tvůrčí práce, bez osobního kontaktu to dobře dělat nejde,“ vysvětluje.

„Takže z pohledu tržeb je letošek skvělý rok. Z pohledu všeho ostatního už tak dobrý pocit nemám,“ vysvětlil Španěl ve středu na NEXT Big Thing, velké online technologické konferenci Forbesu, v panelu věnovaném českému hernímu byznysu.

Reklama
Reklama