Novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje je od února pětapadesátiletý Michal Mrowiec. Vystřídal Dragoše Constantinesca, který se po téměř čtyřech letech posouvá na vyšší post, do vedení evropské pobočky mateřské společnosti Asahi Europe & International.
Michal Mrowiec přichází do Prazdroje po dvouletém působení v pozici generálního ředitele rumunského pivovaru Ursus, který podobně jako Prazdroj patří do japonské skupiny Asahi v Evropě.
Rumunský Ursus podle Kováře pod vedením Mrowiece upevnil svou pozici na rumunském trhu a mimo jiné se mu podařilo připravit na nový systém zálohování obalů.
Před působením v Rumunsku pracoval sedm let jako obchodní ředitel společnosti Kompania Piwowarska v Polsku, která podobně jako Prazdroj a Ursus patří do skupiny Asahi Europe & International. Před tím vedl obchod polské pobočky Coca-Cola a působil jako viceprezident pro prodej ve společnosti Unilever.
Je absolventem Ekonomické univerzity v Katovicích. „V osobním životě je nadšeným běžcem maratonů a ultramaratonů. Do Česka se přestěhuje společně s manželkou,“ uvedl Kovář.
„Jsem hrdý na to, že můžu vést Plzeňský Prazdroj, který je nejen pivovarem číslo jedna v České republice, ale i nejvýraznějším propagátorem české pivní kultury v zahraničí. Pracovat pro společnost, která dala světu český ležák, představuje velkou čest i závazek a věřím, že přispěji k jejímu dalšímu pozitivnímu rozvoji,“ uvedl nový šéf plzeňské skupiny.
Dragoš Constantinescu vedl Prazdroj od 1. června 2021. „Během jeho působení společnost realizovala klíčové investice do stáčecích či skladovacích kapacit v pivovarech v Plzni a Velkých Popovicích, spustila velký projekt ‚Pro chmel‘ na podporu českých pěstitelů chmele nebo získala prestižní certifikaci Equal Pay za rovný přístup k odměňování žen a mužů,“ uvedl Kovář.
Nově byl jmenován generálním ředitelem Asahi Europe & International, kde nahradí Paola Lanzarottiho, který také v minulosti šéfoval Prazdroji.
Prazdroj měl v roce 2023 čistý zisk 5,9 miliardy korun, stejný jako o rok dříve. Tržby meziročně vzrostly o 10,2 procenta na 21,6 miliardy korun. Největší tuzemský pivovar předloni prodal v Česku i v cizině meziročně o půl procenta více piva, celkem 12,5 milionu hektolitrů. Rekordní investice do rozvoje pivovarů dosáhly téměř dvou miliard korun.
V Česku prodal pivovar 7,4 milionu hektolitrů piv, meziročně o 1,2 procenta víc, když růst zaznamenal v obchodech i v hospodách. Odbyt v zahraničí v roce 2023 meziročně klesl o 0,6 procenta na 5,1 milionu hektolitrů. Přímý export, tvořený převážně ležákem Pilsner Urquell, který se vyrábí pouze v Plzni, dosáhl 1,8 milionu hektolitrů. Zbytek tvořila licenční výroba Kozla.