Zatímco obecně se dá říct, že výrobci a prodejci kol hlásí propad poptávky až o vyšší desítky procent, českému prodejci kol Bikero se loni dařilo, když mu vzrostly tržby meziročně o 23 procent na 140 milionů korun. A růst udržuje.

„Rosteme i v úvodu letošního roku. Jde sice o jednotky procent, ale je to růst,“ říká v dalším Forbes Byznys podcastu zakladatel prodejce kol Bikero Jan Coufal. Vzápětí ale dodává, že i když letos očekává opětovný růst tržeb, firma současně bojuje s vyššími náklady.

Vydání Forbesu Outsider

„Letos určitě spadneme do ztráty,“ přiznává Coufal, který byl v minulých letech zvyklý na zisk ve výši patnáct až dvacet milionů korun. Letos podle něj plné sklady donutí prodejce kol přijít opět se slevami, které cyklisté v posledních třech letech v podstatě neznali.

„Modely kol z roku 2022, které jsou dnes na skladě, budou prodejci prodávat ve slevách. Na druhé straně už teď výrobci avizují zdražení modelů pro 2023 o patnáct až dvacet procent,“ vypočítává Coufal.

Jaký má Jan Coufal recept na růst byznysu, když ostatní klesají? Otevře letos Bikero další kamenné pobočky? A zkusí své štěstí i v zahraničí? To vše se doslechnete v dnešním Byznys podcastu.