Provozovatel největší světové služby pro streamování hudby Spotify vykázal ve třetím čtvrtletí zisk dva miliony eur (51,4 milionu korun) oproti ztrátě 101 milionů eur o rok dříve. Počet předplatitelů prémiové služby, která této švédské společnosti generuje většinu tržeb, se meziročně zvýšil o devatenáct procent zhruba na 172 milionů, uvedla dnes firma.

Hospodářským výsledkům pomohla poptávka v Evropě a v Severní Americe. Tržby vzrostly o 27 procent na 2,5 miliardy eur (64,3 miliardy korun). Analytici dotazovaní společností Refinitiv v průměru čekali tržby 2,45 miliardy eur a 171,7 milionu předplatitelů prémiové služby. Celkový počet měsíčních uživatelů vzrostl o devatenáct procent na 381 milionů.

Spotify vydělává na předplatném a na zobrazování reklamy neplatícím členům. Příjmy z reklamy, které na vrcholu pandemie covidu-19 klesly, vyskočily v uplynulém kvartálu o 75 procent na 323 milionů eur. Společnost plánuje najmout stovky zaměstnanců, aby dále tržby z reklamy zvýšila.

Přibližně 40 procent prémiových předplatitelů Spotify se nachází v Evropě a 29 procent ve Spojených státech.

Spotify výrazně investuje do podcastů, aby mohl konkurovat společnosti Apple. V dubnu spustil placenou platformu pro předplatné podcastů ve Spojených státech. Nyní má Spotify na své platformě 3,2 milionu podcastů, na konci předchozího čtvrtletí to bylo 2,9 milionu.