Miliardář Pavel Hubáček rozšiřuje své podnikatelské aktivity o oblast tuzemského školství. Technologický startup Lifeliqe, který je součástí skupiny Creditas finančníka z Hané, se spojuje se společností Corinth vyvíjející výukové 3D modely a řešení ve virtuální realitě.
Firma, jež mimo jiné v době pandemie vytvořila unikátní trojrozměrnou podobu viru SARS-CoV-2, platí za významného hráče v oblasti modernizace školství nejen u nás, ale i ve světě.
V Česku její interaktivní výukové pomůcky používají stovky základních a středních škol. Konkrétně v kraji Královehradeckém a na Vysočině je mají vzdělávací instituce k dispozici dokonce plošně. Stále silnější pozici má nicméně také v Evropě i za jejími hranicemi.
„Náš software mají nakoupený tisíce škol v Polsku. Za sebou máme národní piloty ve Vietnamu, Litvě či Moldávii. Jednáme v desítkách zemí, včetně Indie či Japonska,“ přibližuje Matouš Tlapák, CEO startupu Lifeliqe, jenž se zaměřuje na vzdělávání ve virtuální a rozšířené realitě.
„Corinth byl navíc prvním dodavatelem výukového obsahu pro VR brýle HTC Vive nebo Microsoft HoloLens,“ pochvaluje si.
Aplikace Corinth 3D poskytuje základním a středním školám interaktivní modely zejména z oblasti biologie, chemie, fyziky, matematiky, paleontologie, astronomie či zeměpisu pro základní a střední školy. Na jejich tvorbě přitom spolupracuje se specialisty v daném oboru, například z Univerzity Karlovy či Stanfordu.
„Často se setkáváme s tím, že školy dostávají kvalitní hardware, ale nemají k němu odpovídající softwarové vybavení, například 3D modely či virtuální simulace. Komplikací je také nedostatečné odborné vzdělání učitelů. My umíme efektivně vyřešit oba problémy – dodáme software a vyškolíme pedagogy, aby uměli s novou technologií pracovat,“ přibližuje Tlapák.
Jihomoravská společnost Lifeliqe momentálně nabízí rekvalifikační kurzy zdravotníků s pomocí technologií v americkém státě Nevada, kde jsou její aktivity součástí boje s vysokou nezaměstnaností.
Dokonce v rámci vládou podporovaného projektu SANDI (Supporting and Advancing Nevada’s Dislocated Individuals) obdržela grant ve výši tří milionů dolarů (přes sedmdesát milionů korun).
Kromě toho Lifelige od konce minulého roku působí v Číně, kde pomáhá s digitalizací tamního školství. V několika školách se chystá mimo jiné zprovoznit vlastní holoverse laboratoře pro výuku přírodních věd.
Původním záměrem startupu, založeného v roce 2015, bylo vytvořit vzdělávací 3D platformu, která by umožnila využívat virtuální obsah napříč různými typy zařízení. Od loňského roku se ovšem orientuje také na zmíněné rekvalifikace dospělých ve virtuální realitě.
Výši investic, kterou skupina Creditas do společnosti Lifeliqe dosud vložila, nechce dvaadvacátý nejbohatší Čech Pavel Hubáček veřejně komentovat. Podle informací Forbesu by se však mělo jednat o osmicifernou dolarovou sumu.