V módních kuloárech se jeho jméno objevovalo už delší dobu. Dnes se však překvapivé jmenování stalo skutečností. Devětačtyřicetiletý Pharell Williams, zpěvák, skladatel, producent a držitel deseti cen Grammy, povede po kreativní stránce jednu z nejluxusnějších značek.

Konglomerát LVMH tak pokračuje ve své marketingové strategii, kterou vede napříč většiny svých brandů. Spočívá v důrazu na oslovování klientů mladých, nových i potenciálních.

Pro upřesnění, Pharell Williams povede jen pánskou divizi Louis Vuitton. I tak si ale od něj Pietro Beccari, prezident a generální ředitel značky, slibuje mnohé. Zejména to, že bude inovátorem a vizionářem ve zběsile rychlé době, kdy pozornost zákazníka ztratíte ještě dříve, než dohraje skladba na TikToku.

Práce u Louis Vuittona ale nebude pro hudebníka jeho první zkušeností s módním průmyslem. Je majitelem značek Billionaire Boys Club a Ice Cream. První z nich založil už v roce 2003 a spolupracoval na ní s respektovaným tvůrcem pouliční módy Japoncem Nigem, který stojí za projektem A Bathing Ape a nyní je kreativním ředitelem značky Kenzo.

Tvůrce hitu „Happy“ byl navíc před osmi lety Americkou asociací módních návrhářů oceněn označením „Módní ikona roku“. A v roce 2019 představil také kolekci pro Chanel, která měla symbolizovat „dlouhotrvající pouto mezi hudebníkem a módním domem“.

V profesionálních módních kruzích ale Pharellovo jmenování vzbudilo určité rozpaky. Na sociálních sítích se objevily názory, že podobný krok už udělal kdysi módní dům Ungaro, který v roce 2009 angažoval herečku Lindsay Lohan. Její kolekce skončila debaklem a profesionální návrháři tento pokus označili za „katastrofu“.

Někteří odborníci doufali, že pánskou kolekci povede žena z oboru, hovořilo se o Grace Wallace Bonner nebo Martine Rose.

Williams ale představuje jinou ligu než kdysi populární hvězdička teenage komedií. Dokáže propojovat street style s vysokou módou a má podnikatelské uvažování. Zřejmě pro všechny tyto kvality LVMH rozhodl, že dokáže nahradit loni v listopadu zesnulého Virgila Abloha.

Navíc, když si spolupráci už vyzkoušeli dříve, kdy Williams uvedl v kolaboraci s Louis Vuitton v roce 2004 a 2008 svou kolekci slunečních brýlí a šperků. Na re-sale platformách s luxusní módou se už Pharellovy brýle od Vuittona prodávají za téměř 90 tisíc korun, jejich původní cena přitom byla necelých 34 tisíc.

Svou ucelenou pánskou kolekci má Williams představit už za čtyři měsíce v rámci pařížského pánského fashion weeku. Oproti Virgilu Ablohovi, který se celebritou celosvětového formátu stal až během svého působení u Vuittona, Pharell na toto místo nastupuje jako jeden z nejznámějších umělců světa.

I tak to nebude mít nijak jednoduché. Naplnit očekávaní nyní nejbohatšího muže světa Bernarda Arnaulta je totiž životním úkolem, a to i přes dosažené obraty v řádech desítek miliard dolarů. Uvidíme, zda u toho zůstane Williams alespoň trochu „happy“.