skip to main content
Český byznys

Po zboží Pietro Filipi se milionově zaprášilo. Hra o osud značky jde do finále

Insolvence české módní značky Pietro Filipi se dle všeho blíží ke svému konci. Firma má rok a půl od krachu rozprodanou většinu majetku včetně úspěšného rozprodeje kolekcí, které po konci českého fashion brandu zůstaly na skladě.

„Když jsme řešili zahájení rozprodeje zásob, přicházely do Pietra nabídky na hromadný odkup zboží za zhruba patnáct až dvacet milionů korun. Tehdy jsem říkal, že bychom postupným rozprodejem mohli získat minimálně 35 milionů korun. Nakonec jsme do majetkové podstaty poslali přes 62 milionů,“ vypočítává v útrobách Pietro Filipi Storu na pražské Národní třídě Lukáš Uhl z Verge Capital.

Ten se loni s hlavním věřitelem Českou spořitelnou a insolvenčním správcem dohodl na komisním prodeji zboží nejen na Národní třídě, ale také ve Fashion Arena Outlet Center Štěrboholy a letos i v dočasném pop-up storu v OC Olympia Brno.

„Brno už je zavřené, na Národní a ve Štěrboholech ale stále fungujeme. A od konce května už jedeme pouze na sebe. Komisní prodej pro Pietro Filipi je tak ukončen s tím, že zbytek zboží jsme od něj odkoupili,“ popisuje Uhl, který rozprodával kolekce v nákladové ceně zhruba 120 milionů korun.

V praxi to představovalo asi 130 tisíc kusů oděvů, dnes po devíti měsících výprodejů zbylo pouhých 25 tisíc kusů. „Většinou se výnos z pořizovací hodnoty zboží pohybuje kolem deseti procent, my jsme udělali padesát,“ vypichuje bývalý šéf Zootu úspěšnost výprodejů. A zmiňuje, že věřitelé dostali zpět více peněz než například v případě zkrachovalé OP Prostějov.

„Setkali jsme se také s úspěchem eventů. Lidé si na nás udělali čas, popovídali jsme si v našem prostoru se skleničkou v ruce a nakonec z toho byly až neuvěřitelné tržby,“ dodává k tomu Lenka O’Neill, zakladatelka a majitelka online obchodu s módou Tamsin.cz, která se s Lukášem dala dohromady loni v létě právě díky rozprodeji kolekcí Pietro Filipi. 

Lenka O’Neill a Lukáš Uhl stojí za úspěšným rozprodejem skladových zásob Pietro Filipi

Pomyslnou káru spolu hodlají táhnout dál – možná až do situace, kdy bude v provozovně na Národní třídě brzy svítit nápis Tamsin. Rozhodne o tom tendr na prodej mezinárodní ochranné známky Pietro Filipi, o jehož výsledku by mělo být rozhodnuto v řádech týdnů.

Reklama

Ochranná známka je posledním hodnotným aktivem zkrachovalé firmy, kterou společně s Karou dovedl do insolvence podnikatel Michal Mička. Za oběma firmami zanechal miliardový dluh, ze kterého věřitelé dostanou jen zlomek. Karu nakonec zachránil podnikatel Zdeněk Rinth s investiční skupinou Natland, nový majitel známky Pietro Filipi bude moci pod daným brandem vyrábět a prodávat zboží dál.

V průběhu minulého roku se už objevovali zájemci o její koupi jako například slovenská oděvní skupina Ozeta, avšak k prodeji doposud nedošlo. Poslední pokus skončil fiaskem: do výběrového řízení s minimální nabídkou ve výši 13,7 milionu korun se nepřihlásil žádný zájemce.

Věřitelé proto rozhodli o vypsání nového tendru bez limitu minimální nabídkové ceny. „Nabídku nejspíše podávat budeme,“ odpovídá Lukáš Uhl bez váhání na otázku, zda mají s Lenkou O’Neill o ochrannou známku zájem.

Kdyby ji nakonec získali, vývěsní štít nad obchodem by sundávat nemuseli, ovšem kolekce Pietro Filipi byste v něm už nenašli – Uhl ani O’Neill nedisponují výrobními kapacitami, proto by šli prvně cestou spolupráce s jinými značkami.

„Udělali bychom z Pietra Filipiho takový multibrand. Byl by to spíše department store. Jednáme například s Ozetou, že bychom pro jejich zboží nechali část našich obchodů,“ nadhazuje Uhl. Čerstvě prý dojednali spolupráci s tureckým prodejcem módy Trendyol a tím rozhodně nekončí.

Předplatné Forbesu

„Mám kontakty ve Velké Británii, tak už vyjednáváme i tam. Budeme se i nadále držet cílovky Pietra Filipiho, která chce kvalitní módu. Máme zákazníky, máme klíčové lidi a s tím se snažíme pracovat,“ dodává Lenka. 

Kdyby tedy obchodní známka Pietro Filipi nakonec připadla Lukáši Uhlovi a Lence O’Neill, nemuselo by to nutně znamenat konec nových kolekcí pod známou značkou. „Určitě bychom hledali i cestu skrze menší výrobce, jak mít vlastní zboží. Šlo by ale o běh na delší trať,“ uzavírá Uhl.