Počet uživatelů streamovacích služeb se loni meziročně zvýšil zhruba o půl milionu na 2,6 milionu lidí v Česku, tedy 40 procent lidí ve věku 15 až 69 let. Na jednoho uživatele připadají v průměru dvě služby. Vyplývá to z průzkumu zastupitelství Atmedia mezi více než čtyřmi tisíci respondenty. Na Slovensku využívá tyto služby 38 procent lidí.

„Ne všichni ovšem za všechny využívané služby platí. Část uživatelů má k některým streamovacím službám přístup prostřednictvím účtů sdílených s jejich známými a přáteli. Neplatí tedy, že všech 2,6 milionu Čechů patří k platícím uživatelům,“ uvedl ředitel marketingu Atmedia Pavel Müller.

K nejvyužívanějším placeným video službám patří na českém i slovenském trhu s velkým náskokem Netflix. V Česku tuto službu v druhém pololetí loňského roku sledovaly přes dvě třetiny všech uživatelů. Druhé a třetí místo žebříčku obsadily HBO Max a Voyo. Stejné pořadí je i na Slovensku. Čtvrté místo pak shodně patří službě Disney+, která přitom na český i slovenský trh vstoupila v červnu 2022.

„Český i slovenský trh placených video služeb není zdaleka tak saturovaný jako některé zahraniční trhy v západní nebo severní Evropě, kde si streamovací služby předplácí mnohem více diváků. I proto na český a slovenský trh vstupují noví hráči,“ dodal Müller. V Česku například v únoru letošního roku spustila svoji VOD službu televizní skupina Prima, o pozornost diváků chce soupeřit také nová služba CANAL+, která odstartovala letos v dubnu.

Měsíčně diváci v Česku vydávají za streamovací služby v průměru 297 korun, tedy podobně jako na Slovensku. Nejdražší službou je na obou trzích s velkým odstupem Netflix. Částky za další placené služby jako HBO Max, Voyo nebo Disney+ jsou nižší a příliš se od sebe neliší.