skip to main content
Světový byznys

Pohřeb v ceně letenky. Emirates se vytasily s bizarním cestovním pojištěním

Pokud vás titulek šokoval, nejste sami. Ale v současném leteckém průmyslu, vzdorujícím své historicky největší krizi, už by vlastně člověka zas tak překvapit neměl.

Letecké společnosti zkoušejí nejrůznější věci, od ponechání středních sedadel prázdných po zdravotní prohlídky na terminálech, s cílem vzbudit důvěru v cestujících, kteří mají kvůli pandemii z létání strach. Dubajské aerolinky Emirates ale zacházejí ještě dál – a je otázkou, jestli zrovna jejich krok s nejnovějším cestovním pojištěním nebude spíš kontraproduktivní.

Reklama

Emirates v jeho rámci ručí za to, že pokud je některému z cestujících během cesty diagnostikován covid-19, uhradí mu letecká společnost léčebné náklady až do výše 150 tisíc eur (zhruba čtyř milionů korun). Za náklady na karanténu (například v hotelovém pokoji) pak cestujícímu denně vyplatí 100 eur až po dobu dvou týdnů.

A pokud by mělo dojít na nejhorší, nabídnou Emirates 1500 eur (40 tisíc korun) na pohřeb cestujícího. Pojištění je automatické s prodejem vstupenek, je účinné okamžitě a cestujícím neúčtuje žádné poplatky.

Reklama

Ze strany aerolinek jde rozhodně o troufalý tah. Nezkrášlují emoce kolem pandemie, ale řeší je racionálně. Problematická je až skutečnost, kdy pojištění zahrnuje i částku pro případ úmrtí – ta totiž vzbuzuje všechno, jenom ne jistotu bezproblémové cesty.

Precedens, kdy dopravce nabízí pohřební služby jako motivaci, neexistuje. Emirates si ale zaslouží potlesk za převzetí odpovědnosti za možná rizika. Pokud letecké společnosti létají s letadly s kapacitou 20–30 procent a na některých letištích nelétají vůbec, může to být dobře načasovaná strategie, protože riskantní časy vyžadují riskantní opatření. Šoková hodnota nabídky bezplatného pohřbu může být chytrou strategií, která cestující alespoň donutí o letu uvažovat.

Ale jde zároveň o kampaň, u které si nikdo nebude stěžovat, pokud nebude prověřena osobní zkušeností.

Reklama
Reklama