Nakouknutí do jiného světa. Nového, hi-tech, emotivního. Na první dojem dva odlišné, ale na – konec podobné zážitky na dvou místech od sebe vzdálených tisíce kilometrů. Poprvé italský Milán, podruhé silnice Česka. Spojení stejné: Kia a globální šéf jejího designu Karim Habib.

Věděli jste, že existuje. Věděli jste, že vyrábí auta, že je korejská… A dál? Nic vás nenapadá? Vlastně to není až tak překvapivé. Kia byla vedle sesterského Hyundai tím méně viditelným automobilovým brandem, v Evropě nebo USA navíc jednoznačně válcovaná domácími značkami. Jenže kdo by s tím byl spokojený?

A tak přišly změny. Design dostal na starost Karim Habib, rodák z Bejrútu s kanadským občanstvím, americkou univerzitou a kariérou snů. Práce pro Mercedes-Benz, pět let šéfdesignér BMW, dva roky u japonské luxusní značky Infinity… Od doby, kdy v září 2019 nastoupil do automobilky Kia, kde řídí tým čtyř stovek designérů rozesetých ve studiích v Evropě, USA i Koreji, utekly čtyři roky.

Teprve teď tak naplno propukla doba, kdy výsledky jeho práce jeden po druhém vyjíždějí na silnice celého světa. Ještě se ale klidně můžeme vrátit o dva roky zpět, kdy měla premiéru Kia EV6 (ačkoli tady je potřeba být upřímný – její tvary v době, kdy Habib do Kie nastoupil, byly dané).

Forbes Digital Premium