Česko –⁠ a s ním i české firmy –⁠ bojuje s ekonomickým ochlazením, rekordní inflací a velmi vysokými úrokovými sazbami. Jak má firma poznat, že je v problémech? A co s tím dělat? V podcastu BrandVoice to řešili Judita Naňková z České spořitelny a jednatel Regionální stavební Ladislav Drda.

Covid, energetická krize a pak obří inflace a s ní spojený růst úrokových sazeb. Řada firem v poslední době musela začít řešit svoje finanční zdraví.

„My jako banka ho posuzujeme samozřejmě hlavně podle finančních parametrů. Tedy zda má firma peníze, likviditu. Ty tam ale dnes mohou být a zítra nemusí. Dalším důležitým parametrem je pak ziskovost,“ říká Judita Naňková, ředitelka libereckého regionálního korporátního centra České spořitelny.

„To, co může i jinak výdělečné firmy dohnat, je vysoká míra zadluženosti. Hlavně nyní v době, kdy jsou peníze extrémně drahé,“ dodává.

Moderátor Petr Lukáč, Judita Naňková z České spořitelny a Ladislav Drda z Regionální stavební
Zleva moderátor Petr Lukáč, Judita Naňková z České spořitelny a Ladislav Drda z Regionální stavební

Nedostatek likvidity může znamenat začátek konce. Firma přestane plnit své závazky, má problémy se splatností a plněním slibů.

Své o tom ví i Ladislav Drda, jednatel společnosti Regionální stavební. Dnes zdravá firma měla při poslední krizi, která začala po roce 2008 a trvala zejména ve stavebnictví několik let, namále.

Protože ale práci potřebovali, podepsali i za podmínek, které dnes Ladislav Drda popisuje jako likvidační.„Přitom přiznat si problém je důležité, stejně jako začít ho řešit. Zásadní je, že mám stále kvalitní produkt a službu. A že o to má trh zájem,“ říká Judita Naňková.

Jak se tehdy firma Ladislava Drdy z problémů dostala? Co je prvním krokem, kterým má začít ozdravení? A jak se takové situaci vyhnout úplně? Poslechněte si další Forbes BrandVoice podcast.