Polská obchodní skupina Allegro, která v České republice působí pod on-line tržištěm Allegro.cz nebo e-shopy Mall.cz a CZC.cz, zvýšila v letošním prvním čtvrtletí hrubý provozní zisk (EBITDA) meziročně o 32,9 procenta na 671,3 milionu zlotých (zhruba 3,9 miliardy korun). Stouply i tržby skupiny, a to o 6,6 procenta na 2,5 miliardy zlotých (asi 14,5 miliardy korun).

Podnik o tom ve čtvrtek informoval ve své výsledkové zprávě. Allegro kromě Polska působí také na Slovensku. Na Polsko připadá devadesát pět procent obchodu společnosti.

Počet aktivních zákazníků na domácím, tedy polském, trhu stoupl osmé čtvrtletí v řadě, a to na 14,8 milionu. V březnu tržiště Allegro vstoupilo také na Slovensko. I s tržištěm v Česku činí počet aktivních zákazníků na těchto dvou trzích více než dva miliony, přičemž 1,3 milionu z nich jsou noví kupující.

„Díky Allegro.cz a Allegro.sk nám přibylo přibližně šestnáct milionů nových potenciálních zákazníků, zatímco pokračujeme na cestě ke zdvojnásobení osmatřicetimilionové potenciální zákaznické základny v Polsku,“ uvedl generální ředitel společnosti Allegro Roy Perticucci.

Na druhé čtvrtletí skupina Allegro očekává na polském trhu meziroční růst tržeb o dvacet dva až dvacet čtyři procent a růst zisku EBITDA v rozmezí dvacet šest a dvacet devět procent. V zahraničí naopak předpokládá pokles tržeb, a to o dvacet jedna až dvacet pět procent.

Internetové obchody Mall.cz, CZC.cz a službu WeDo společnost Allegro koupila na přelomu let 2021 a 2022 za 881 milionů eur. Své on-line tržiště v Česku firma spustila v květnu loňského roku.

Agentura Reuters ve čtvrtek uvedla, že v příštích dvou letech Allegro plánuje s on-line tržištěm vstoupit i do Chorvatska, Maďarska a Slovinska.

„Allegro postupně transformuje značky Mall a CZC na efektivní obchodníky na Allegro. Pokles GMV (hrubé hodnoty zboží) a tržeb v segmentu Mall stlačil příslušné hodnoty v prvním čtvrtletí níže, než se očekávalo,“ sdělila firma.

Postupná transformace a zahájení provozu nových platforem se podle ní promítly do nižší upravené ztráty EBITDA v mezinárodním segmentu, než s jakou firma původně počítala.