Sázka Jakuba Havrlanta na Mall léta působila jako průšvih. Teď to konečně vypadá jako výhra. I když možná ne zcela pohádková.
Online obchodní dům střední a východní Evropy. Takový cíl si stanovil Jakub Havrlant s českými miliardáři v zádech, když před lety kupovali internetový obchod Mall. Česká dvojka za Alzou dnes spadá do skupiny Mall Group, která se profiluje jako celý nákupní ekosystém, tržby má kolem miliardy dolarů a letos poprvé ohlásila černá čísla.
O budoucnosti skupiny se právě teď horečně jedná a zvažují se dvě varianty – prodej do soukromých rukou, nebo burza. Ve hře je minimálně dvacet miliard korun, přičemž na konkrétní sumu budou mít vliv i zmíněná černá čísla, jež mohou s výsledkem do jisté míry zahýbat. Na domácí půdě si však našla své komentující.
Forbes Digital Premium
5. 8. 202115 min
Zdravko Krstanov
šéfredaktor Forbes.cz
Zajímá ho, jak přemýšlejí ti, kteří se dostanou od nuly k jedničce. Sleduje startupovou scénu, akciové trhy a nejbohatší Čechy. Je autorem podcastu Funny Money a rozhovorů se špičkami českého byznysu, jako jsou třeba Daniel Křetínský, Marek Dospiva či Michal Strnad. Online verzi českého Forbes vede od roku 2022.