Vezměte vedení z OnlyFans, populární influencery, sběratelské karty a samozřejmě nesmíte zapomenout na nezaměnitelné tokeny. Trochu protřepejte, ale nemíchejte. Nebýt převažujícího skeptického sentimentu na trhu, znělo by to jako perfektní recept nikoli na letní long drink, ale na dobrý byznys.
Bude ale fungovat i za situace, kdy je zájem o NFT ze strany širší veřejnosti dole o sedmdesát procent? Za projektem s buzzwordovým názvem Zoop stojí dva bývalí topmanažeři platformy OnlyFans, kteří se rozhodli vsadit na propojení několika osvědčených konceptů: platformy pro prodej NFT, herních sběratelských karet a světa celebrit a influencerů.
Právě influenceři se mají stát hlavním prodejním artiklem a spuštění celého projektu je chystáno na letošní léto. Ačkoli za vším stojí RJ Phillips a zakladatel převážně pornografického portálu Tim Stokely, kterého britský deník The Sunday Times označil za krále domácí pornografie, nová Web3 platforma slibuje být přívětivá pro celou rodinu.
Možná i proto, že v ní není nijak zaangažovaný kontroverzní miliardář Leonid Radvinský – to však na začátku platilo i o samotných OnlyFans.
Na nové platformě, která poběží na blockchainu Polygon, se bude obchodovat s 3D vizualizacemi populárních celebrit a influencerů. O jedinečnost karet se má postarat jejich provázání s NFT tokeny. A pokud autoři dodrží slovo, nemělo by vše skončit jen u digitálního sběratelství.
Vedle obligátních slibů o důrazu na budování uživatelské komunity slibují integraci různých herních prvků – spíše než o nové CryptoPunks nebo Bored Ape Yacht Club tak má jít o podobný koncept, jako nabízí francouzské Sorare s tržní kapitalizací skoro 63 milionů dolarů, případně sběratelská fantasy hra Gods Unchained.
Jak bude podobný model vypadat v případě celebrit a influencerů a jak moc do hloubky půjde jejich aktivní zapojení do projektu? To zatím autoři neprozradili, nicméně na každého zapojeného influencera bude na začátku připadat 500 sběratelských karet, které se mají prodat formou holandské aukce – začíná od nejvyšší ceny, která se snižuje, pokud se nikdo nepřihlásí.
Další případné emise mají reagovat na největší poptávku. Autoři ovšem nevysvětlili, jak v takovém případě chtějí garantovat zachování vzácnosti.
Zato už víme, že mají v plánu vydání vlastního tokenu – i když není jasné, k čemu přesně má být dobrý. První uživatele chtějí autoři nalákat nabídkou přednostních pasů, slibujících odměnit své majitele exkluzivním obsahem.
Přednostní pasy jsou dostupné pro uživatele, kteří se do projektu zaregistrují ještě před oficiálním spuštěním. Podobu prvních karet bychom se měli dozvědět v červnu.
Sbírání karetních kolekcí chce marketing podpořit také odměnami s průnikem do reálného světa, od lístků na koncert až po personalizované předměty od módních značek. Za virtuální NFT karty budou moci Evropané, Američané a obyvatelé Velké Británie moci platit tradičními fiat měnami, pro zbytek světa pak jsou vyhrazené stablecoiny.
Což nás nutně přivádí ke dvěma otázkám: půjde jen o další vysavač na peníze a má vůbec koncept prolnutí pasivního fanouškovství celebrit a aktivní herní komunity šanci uspět?