Švýcarská potravinářská společnost Nestlé v loňském roce zvýšila čistý zisk o 38 procent na 16,9 miliardy švýcarských franků, což činí 393,7 miliardy korun. Firma uvedla, že jí pomohly vyšší tržby a ceny, zároveň ale upozornila na negativní dopady růstu nákladů na ziskovost.

Tržby se zvýšily na 87,1 miliardy z 84,3 miliardy franků před rokem. Nejvyšší růst zaznamenala firma u kávových produktů, mimo jiné i díky vyšším cenám. Kromě toho se skupině zřejmě vyplácí také orientace na prémiové značky u nabídky vody. Tržby z prodeje vody byly v minulosti poměrně slabé, loni se však o 6,8 procenta zvýšily.

V letošním roce firma očekává růst takzvaných organických tržeb zhruba o pět procent, uvedl generální ředitel Mark Schneider. Organické tržby neberou v úvahu například vliv akvizic. Schneider upozornil, že prognóza je opatrná kvůli nejistému vývoji nákladů. Agentura DPA uvedla, že stejně jako loni hodlá Nestlé zmírnit růst nákladů zvýšením cen ve všech zemích a kategoriích.

Nestlé podniká ve 189 zemích světa. Vyrábí například kávy Nescafé a Nespresso, čokoládové tyčinky Kit Kat, cereálie Nesquik, kořenicí směsi Maggi nebo potravu pro domácí mazlíčky Purina Pro Plan a Friskies. V České republice patří do skupiny Nestlé továrny Zora Olomouc a Sfinx Holešov se značkami Orion, Margot, Kofila, Bon Pari či Jojo.