skip to main content
Český byznys

Požehnaný rok pro pronájmy aut. Startup Driveto byl poprvé ziskový

2 minuty čtení

Zatímco pohostinství zažívá krušné časy, některým oblastem byznysu lockdown vyloženě hraje do karet. Jako jeden případ za všechny můžeme uvést český startup Driveto z investiční skupiny Miton.

Tato platforma flexibilního pronájmu aut se podle plánu měla ještě letos pohybovat v mírné ztrátě, rok 2020 však zamíchal kartami natolik, že naproti očekávání se ve třetím čtvrtletí poprvé v historii dostala do černých čísel.

Reklama

Driveto meziročně vyrostlo o 120 procent a ke konci roku předpokládá obrat přes 120 milionů korun. Jeho služby aktuálně využívá přes 1 100 zákazníků, kterým Driveto pronajímá více než 1 250 aut.

„Pomohla nám především rychlejší změna zákaznického chování, která byla umocněná pandemií. Lidé hledali alternativy k zaběhnutým formám pořízení auta, aby nemuseli utrácet úspory nebo se zadlužovat,“ vysvětluje úspěch Adam Szabó, CEO platformy.

Aby však startup dokázal využít příležitost, kterou mu rok 2020 přinesl, musel přistoupit k mnoha změnám. Zejména pak v rámci bezpečnosti předávání aut. Samozřejmostí byly roušky, dezinfekce aut ozonem a co největší část provozu přesunutá do online prostředí.

Reklama

„Zintenzivnili jsme komunikaci se zákazníky, abychom dokázali rychleji reagovat na jejich případné výpadky příjmů a vymysleli pro ně řešení. Snažili jsme se, aby lidé, kteří potřebovali auto, věděli, že Driveto je tu v danou dobu pro ně a že flexibilní pronájem je pro ně bezpečný a vyřízení rychlé a pohodlné,“ vysvětluje Szabó.

Důležitým faktorem byl podle něj fakt, že Driveto nabízí auta skladem. Zákazníci tak nemusejí čekat, než se auto vyrobí, a jezdí do několika dnů. Mnohdy tak platformu využívají třeba právě k překlenutí kritického období.

„V případě zavřených showroomů nebo autobazarů jsme díky online přístupu a rychlým procesům dokázali zákazníkům pomoci vyřešit potřebu mobility. A důležitou okolností je také fakt, že celý proces vyřízení je online, od poptání auta do podpisu smlouvy. Aby zákazníci nemuseli pro auto cestovat, rozhodli jsme se také, že jim je budeme vozit domů,“ doplňuje Szabó.

Cílem pro rok 2021 je podle něj nadále udržitelná ziskovost společnosti.

Reklama
Reklama