Chcete zjistit, kdo bude váš soused, potkáte ho v Hongkongu a nakonec spolu z Karlína začnete investovat do startupů? Nepravděpodobné. V podání byznysmenů Zdeňka Šoustala a Michala Menšíka reálné.

Bujabéza je fantastická záležitost. Tahle tradiční francouzská polévka s mořskými plody vypadá na první pohled nahodile, ale nakonec vám celá začne dávat smysl. Podobně jako tandem Zdeněk Šoustal a Michal Menšík a jejich ambice investovat do startupů. Přirovnávat byznysmeny k polévce možná není úplně standardní, ale stejně standardní není na otázku „Jak jste se poznali?“ reagovat dvojhlasným smíchem.

Než se naši aktéři vůbec nadechnou k odpovědi, dají si další sousto polévky, kterou nám servírují na zahrádce Zdenek’s Oyster Baru, pražské restaurace vyhlášené mořskými plody. „Zdeněk chtěl vědět, kdo bude jeho soused,“ začne se zadrženým smíchem vyprávět Michal Menšík, kterého si správně spojujete s kurýrním startupem DoDo, loni nejrychleji rostoucí českou firmou.

Nenechte se zmást – Zdeněk z našeho příběhu není Zdeňkem, po kterém se jmenuje podnik, v němž sedíme. Ten se tedy nejmenuje ani po současném majiteli, který se ale také jmenuje Zdeněk. Název mu dal původní majitel a zakladatel. Hádáte správně, Zdeněk.

Zpátky však k našemu Zdeňkovi, než bude z vyprávění malér. „Zjistil jsem, že s Michalem budeme sousedi, tak jsem chtěl, abychom se poznali,“ krčí rameny Zdeněk Šoustal, kterého si zřejmě nespojujete s ničím. Drží si totiž to, čemu se v anglofonních zemích říká low profile.

Forbes Digital Premium