„Je to impozantní, že?“ otáže se řečnicky Stanislav Kuba a pohlédne před sebe. A vskutku je, neb rozlohu areálu, kde se nacházíme, je až těžké vstřebat. Když se držíte při zemi, není vidno konce.

Nejlepší je tak vylézt na střechu centrály, odkud se skýtá výhled na to, co bylo kdysi synonymum úspěchu českého, respektive rakousko-uherského průmyslu. Jeho základy tady položil v devatenáctém století Emil Škoda, když založil Škodovy závody.

Na betonu původní zbrojovky dnes stojí plzeňská část Škoda Group, průmyslové chlouby PPF, za kterou je v rámci skupiny odpovědný právě Stanislav Kuba, jenž funguje v tandemu se CEO Didierem Pflegerem.

Tato česko-francouzská dvojice je zodpovědná za to, aby se Škodovce vrátil dávný věhlas.

A daří se. Škoda Group, známá primárně pro své tramvaje, lokomotivy a trolejbusy, loni zvýšila tržby na více než patnáct miliard korun se ziskovostí EBITDA přesahující jednu miliardu korun. V prvním případě jde o meziroční nárůst o čtyřicet procent, v tom druhém dokonce o 178 procent.

Forbes Digital Premium