Investiční skupina PPF zvažuje budoucnost své firmy poskytující spotřebitelské úvěry Home Credit na některých trzích, kde vidí omezený potenciál. Možný je prodej těchto aktivit nebo vstup partnerů, uvedla včera v rozhovoru s agenturou Reuters finanční ředitelka PPF Kateřina Jirásková.

Skupina Home Credit byla založená v roce 1997. Působí v devíti zemích Asie, střední a východní Evropy a bývalého Sovětského svazu. V první polovině letošního roku však vykázala ztrátu 178 milionů eur, tedy asi 4,5 miliardy korun, způsobenou odpisy staršího portfolia, z velké části v Číně, a pandemií v Indii.

Na dotaz, jak Home Credit bude vypadat za rok, Jirásková uvedla, že je to těžké říct. Jsou země, u kterých firma věří, že mají silný potenciál, a chce je proto dále rozvíjet, a to i sama. Pak existuje druhá kategorie zemí, kde firma vidí potenciál tvorby hodnoty jako omezený, růstově omezený, takže tyto země by mohly být případně prodány, dodala.

Jirásková však odmítla upřesnit, které země do této druhé kategorie spadají. Další skupina zemí má podle ní potenciál, ale Home Credit zde může přizvat partnery, kteří budou poskytovat velkoobchodní financování pro jeho úvěry.

Provozní výnosy Home Creditu v Číně klesly v první polovině roku na 462 milionů eur z 1,08 miliardy eur před rokem. Na dalších asijských trzích, kromě Indie, se od roku 2020 zlepšily.

Bankovní divize PPF, kam patří Air Bank, český a slovenský Home Credit a společnost Benxy, se má spojit s Moneta Money Bank. K dokončení transakce je ale ještě potřeba, aby akcionáři Monety schválili model financování spojení. Hlasování se má uskutečnit 20. prosince.