Praha je krásnější než Paříž nebo New York, rozhodlo 27 tisíc lidí z celého světa, kteří hlasovali v anketě časopisu TimeOut. Zkrátka nejkrásnější na světě. Dokáže ale svůj titul správně využít a proměnit v peníze?
„Titulu si samozřejmě vážíme, stejně jako dalších, které Praha získala,“ komentuje ocenění Vít Hofman, vedoucí oddělení médií pražského magistrátu. „Stala se například sedmým nejlepším městem světa, městem s nejkrásnějšími parky světa a dlouhodobě se řadí mezi pět nejbezpečnějších měst a pět měst s nejlepší městskou hromadnou dopravou,“ připomíná.
Tituly lze podle jeho slov využít dlouhodobě při komunikaci nejrůznějších témat. „Pro město jsou taková ocenění i výborná vizitka v zahraničí a pevně doufám, že sem přiláká i turisty,“ věří Hofman.
Mluvčí Prague City Tourism Klára Malá potvrzuje, že zprávu ihned zveřejnili na českých i zahraničních sociálních sítích a viděli, že má velký ohlas.
„Navíc anketu zveřejňuje světově známý magazín Time Out a o to víc si ocenění vážíme. Praha se dostane do povědomí milionu potenciálních turistů, kteří ji mohou v budoucnu navštívit,“ přidává se k zástupci magistrátu.
Jenže se zahraničními turisty to vypadá pořád docela bídně. Zatímco v prvním a druhém čtvrtletí předpandemického roku 2019 jich Prahu navštívilo téměř 3,7 milionu a ročně okolo sedmi až osmi milionů, o rok později ve stejném období, kdy už se nákaza začala naplno šířit, to bylo necelých 1,3 milionu hostů.
„Přestože se hranice otevřely již na konci června, počet zahraničních návštěvníků v segmentu luxusních hotelů, kteří by přijeli na dovolenou, byl v červenci minimální,“ konstatuje ředitelka marketingu pražského hotelu Four Seasons Martina Vávrová.
Situace se začala v hotelu na pražském nábřeží, kde se rády ubytovávají hollywoodské hvězdy, zlepšovat v srpnu, kdy byl počet hostů v porovnání s loňským srpnem dvojnásobný a v září trojnásobný.
„V obsazenosti nám pomáhají také filmové produkce a korporátní skupiny, nicméně k pochopení poptávky po Praze bych se dívala zejména na počty těch, kteří přijíždějí do metropole za volnočasovými aktivitami,“ říká Vávrová.
Pokud bude současný trend pokračovat, hotel počítá s třetím čtvrtletím zhruba sedmdesát procent pod výsledky roku 2019 a posledním čtvrtletím s ukazateli o pětapadeát procent nižšími oproti období před dvěma lety. Už teď tu ale evidují zájem o adventní víkendy, vánoční svátky a nový rok.
„Od letošního července tvoří většinu hostů turisté z USA, Německa, Francie, Švýcarska a Středního východu. Nově vidíme i Polsko a v září například hosty z Izraele,“ popisuje Vávrová. Naopak chybí tradičně silná klientela z Velké Británie a Ruska.
„Klienti z Ruska k nám nemohou, ale od kolegů z Budapešti víme, že tam je poptávka obrovská,“ doplňuje marketingová ředitelka a zároveň věří, že po uvolnění restrikcí budou znovu čile cestovat turisté z Velké Británie.
Majitelům hotelů a restaurací tak nezbývá než doufat, že pandemie opadne a zájem turistů podpoří i samotná Praha. „V současné chvíli za sebou máme kampaň k programu V Praze jako doma, který skončil v srpnu. V rámci ní jsme cílili na domácí návštěvníky a turisty z evropských zemí,“ informuje Klára Malá z Prague City Tourism.
Organizace připravuje podzimní a zimní digitální kampaň, u které společně s Asociací hotelů a restaurací ČR, Letištěm Praha a společností Mastercard vytipovali hlavní destinace, ve kterých poběží. Její konkrétní podoba bude představena zkraje října.
27. 9. 20214 min
Český byznys
Zdravotnictví, uhelný průmysl, ani knižní trh jí nejsou cizí. Ráda hledá malé a střední firmy, co mají nápad. Ve volném čase píše knížky, chodí po horách, galeriích, kinech a hladí zvířata.