Praha si vybudovala barovou komunitu s podniky světové úrovně. Letos poprvé se spojí při oslavě koktejlů: Prague Cocktail Weeku. Během jednoho týdne nabídne přes třicet vybraných barů zvláštní menu za zvýhodněnou cenu.

Koncept koktejlových týdnů se ve světě slaví už řadu let – nejstarší, londýnský celých šestnáct. V Praze se letos uskuteční poprvé.

„Nápad uspořádat Cocktail Week jsem měl delší dobu, chtěli jsme ho začít připravovat už v roce 2019, ale přišel covid,“ vzpomíná Filip Stránský, jedna z hlavních osob čtyřčlenného týmu, který tvoří spolu s bratrem Davidem, Václavem Abrahamem a Khúc Huyền Trân neboli Dannie.

Filip s Davidem nejsou na pražské barové scéně žádnými nováčky: pod značkou AnonymouS vlastní známé bary včetně Shrink’s Office, který je vybookovaný předem až na dva měsíce.

„Jakmile jsme po covidu bary stabilizovali, přemýšleli jsme, co dál. Sešlo se více věcí najednou, v Rumunsku jsme s Václavem na myšlenku narazili a věci se daly do pohybu,“ říká Stránský.

Go big!
Vydání Forbesu Go big!

Neexistuje žádná jednotná forma a každé město si dělá týden koktejlů po svém. Stránský s Abrahamem chtěli začínat na počtu deseti barů, ale odezva byla tak pozitivní, že se nultého ročníku účastní přes třicet podniků. Pro Prague Cocktail Week vybrali napevno specifické datum, které nikde na světě nedrží, i když je jeho symbolika s koktejly úzce spjatá.

„V roce 1806 pořádali 6. května v New Yorku večírek demokraté. Ten, kdo účet s nelibostí platil, poslal do oběžníku Balance and Columbian Repository dotaz, co je to ten koktejl, když za něj platí tolik peněz. A právě 13. května vyšla odpověď, že koktejl je alkoholický posilující nápoj na bázi spiritu, cukru, vody a bitters. Takže toho dne byl koktejl poprvé definován,“ vysvětluje Stránský.

Na datum pak upozornil ještě český barman Alexander Mikšovic, který v roce 1999 v Be Bop Baru hotelu Alcron zavedl oslavu koktejlů, ke které se připojilo přes padesát světových barů. Na to navázala International Bar Association a den vyhlásila Světovým dnem koktejlů. „Všichni ho znají, ale málokdo ví, že ho vlastně vymyslel Čech,“ dodává Stránský.

Prague Cocktail Week chce hlavně zpřístupnit barovou kulturu široké veřejnosti. „Ne každý si může dovolit dát za drink tři sta korun nebo víc. Chceme, aby hosté měli možnost navštívit bary, zažít jejich atmosféru a za jednotnou cenu 155 korun ochutnat skvělé koktejly,“ říká Dannie.

Můžete tak denně obejít několik barů a objevit i ty, které jste třeba neznali. Cocktail Weeku se účastní etablované podniky, jako je Bonvivant’s CTC, Bugsy’s Bar nebo La Casa de la Havana Vieja, ale také řada novějších míst. Jedním takovým je Éra, popupový koncept v původní restauraci Parnas, otevřený jen na několik týdnů, než se bude moci přesunout na stálou lokaci.

Foto Ilja Hubálek

Dalšími účastníky jsou i místa spojující prvotřídní drinky s jídlem: POP UP ze Zátiší, Alma, Point, The Monkey Bar a řada dalších. Ve všech si budete moci vybírat ze čtyř koktejlů a kromě toho je součástí i doprovodný program – například guest shifts, třeba právě s Alexem Mikšovicem.

„Neděláme jednorázovou akci, ale oslavu koktejlů. Stejně jako se v barech soustřeďujeme na kvalitu, platí to i tady. Nikdy nejde při kvantitě dodržet úplně kvalitu, proto i počty barů limitujeme,“ vysvětluje Filip Stránský. Když tedy v rámci Prague Cocktail Weeku vyrazíte objevovat barovou scénu hlavního města, nezapomeňte na rezervace. Ve všech podnicích se vám budou hodit.