Do Rakouska se odstěhovala bez toho, aby uměla německy, firmě plné právníků začala šéfovat bez znalosti zákonů. Jitka Chizzola dnes sedí v křesle CEO pojišťovny DAS tři dekády a dokazuje, že není nic, co by se nedalo naučit. 

Říká o sobě, že má obchod v krvi. Pochází z rodiny silných žen, její maminka i babička byly obchodnice, a že je ženou na pravém místě, dokazuje Jitka Chizzola posledních třicet let, co stojí v čele české pobočky pojišťovny DAS.

Na pojištění právní ochrany, produktu, který tehdy v tuzemsku nikdo neznal, vybudovala firmu s více než 120 zaměstnanci, půlmiliardou předepsaného pojistného a skoro 300 tisíci dokončených právních kauz. Sama Chizzola, která tehdy žila a pracovala ve Vídni, se ve firmě ocitla docela náhodou.

„Jednoho dne jsem prostě do schránky dostala dopis od headhunterů – hledali manažerku pro nově vznikající společnost v Česku. Neřekli jakou, jen že bych se na místo hodila,“ vzpomíná žena, která už tehdy měla zkušenosti z manažerských pozic v Rakousku, navíc uměla plynule německy i česky.

„Když mi později řekli, že jde o pojišťovnickou společnost a já bych v Česku musela vše od nuly budovat, zeptala jsem se, jestli nevadí, že jsem žena,“ pokračuje s úsměvem vystudovaná obchodnice. Nevadilo to.

Z šedesátky kandidátů tak po dlouhém výběrovém řízení dostala Jitka Chizzola na starost vybudování nové firmy od píky. „Dali mi do rukou zakladatelskou listinu, ještě jsme ani neměli licenci od ministerstva financí na provozování pojišťovnictví,“ říká dnes skoro s nevírou.

„Byly to šílené časy, pořád jsem se učila za pochodu, pořád jsem byla na cestách mezi Prahou, Mnichovem a Vídní. Ale povedlo se, 23. prosince 1994 jsme dostali licenci a 1. února 1995 jsme začali prodávat první produkt – právní ochranu motorového vozidla a řidiče motorového vozidla,“ vypráví manažerka.

Forbes Digital Premium