Když se obchodní dům Máj na pražské Národní ulici letos v červnu otevíral po nákladné rekonstrukci, bylo ho všude plno. Velkou zásluhu na tom měly obří plastiky motýlů s tělem z trupů stíhaček Spitfire od umělce Davida Černého na fasádě, které rozvířily debatu o umění ve veřejném prostoru i o estetických kvalitách zrekonstruovaného Máje. Kritika části odborné i laické veřejnosti mířila také na podobu interiérů a jejich využití.
Rekonstrukce a vnitřní přestavba ikonického obchodního domu vyšla developerskou společnost Amadeus Real Estate, kterou vlastní bratři Martin a Václav Klánovi, na čtyři a půl miliardy korun.
Majitelé, kteří budovu před pěti lety koupili od britské skupiny Tesco za zhruba jednu miliardu, měli jasný plán – vybudovat v Máji zábavní a zážitkové centrum pod hlavičkou House of Fun. A i téměř půl roku po otevření je kolem „domu zábavy“ stále živo.
Proč se o Máji nově mluví jako o pražském Las Vegas? S jakými problémy se obchodní dům potýkal v posledních měsících? A jak je to s jeho vlastnickým převodem do retailového fondu Realita, kvůli kterému někteří kritici obviňují bratry Klánovy z nadhodnocování hodnoty nemovitosti?