iSTYLE, partner společnosti Apple, v uplynulém roce pokořil třímiliardový obrat a meziročně vyrostl o pětinu.

V říjnu 2022 iSTYLE otevřel první Apple Premium Partner prodejnu na pražském Chodově, v letošní únoru pak následovala otevření dalších dvou prodejen s nákupním zážitkem blížícím se ikonickým Apple Storům, a to v Palladiu v centru Prahy a v brněnské Galerii Vaňkovka.

Za rok 2022 vykázal iSTYLE takřka dvacetiprocentní růst a dosáhl historicky nejvyššího obratu 3,2 miliardy korun. Pro rok letošní si firma vytyčila cíl atakovat obrat okolo 4 miliard korun.

„V uplynulém roce se nám i přes problémy spojené s vysokou inflací a celkovým ekonomickým ochlazením podařilo skvěle navázat na náš předchozí růst a naši pozici na trhu dále posílit. Rostli jsme napříč segmenty, meziročně vyššího obratu jsme dosáhli na všech našich 10 prodejnách, které v Česku máme, a udržet se nám podařilo i vysoký výkon onlinu, navzdory tomu, že e-commerce celkově padá,“ popisuje Vít Goluch, General Manager společnosti iSTYLE.

Podle Golucha prodeje tradičně táhly iPhony, ale za skokana roku se dají označit také nové MacBooky s procesory M1 a M2.

Nárůst zaznamenala také divize B2B, která se na celkovém obratu iSTYLU podílí již pětadvaceti procenty. Firemní zákazníci oceňují zejména kompletní servis, školení zaměstnanců či správu zařízení.

Vysoké objemy zařízení dodala firma partnerům jako ČEZ, J&T banka nebo Armáda České republiky. Poptávka ze strany malých a středních podniků i velkých korporací údajně roste a iSTYLE očekává, že v aktuálním roce budou příjmy ze segmentu B2B atakovat třetinový podíl na celkovém obratu.

„iSTYLE si za svou více než patnáctiletou historii v Česku vydobyl silné postavení u koncových zákazníků, ale rychle rosteme také v B2B. Firmy totiž čím dál častěji vnímají, že i přes vyšší pořizovací cenu jim implementace zařízení od Applu v delším časovém horizontu přináší významné úspory, vyšší produktivitu a v neposlední řadě také ceněný zaměstnanecký benefit. Díky důrazu Applu na zabezpečení se navíc daří oslovit i státní instituce, banky nebo pojišťovny,“ hodnotí Matyáš Rezek, ředitel obchodního oddělení iSTYLE.

Jednou ze zásadních událostí uplynulého roku bylo pro iSTYLE říjnové otevření Apple flagship prodejny v pražském obchodním centru Westfield Chodov.

Oproti původnímu obchodu ve stejném nákupním centru nabízí tento druh prodejny showroom s plochou více než pětadvacet metrů čtverečních s produkty k vyzkoušení a expresní autorizovaný servis.

Prodejnu s dosud nejvyšším možným partnerským titulem Apple Premium Partner otevřel iSTYLE jako první ve střední a východní Evropě. Povýšení chodovské prodejny na novou úroveň se odrazilo i v prodejních číslech – meziroční obrat pobočky vzrostl o čtyřicet procent, návštěvnost je aktuálně dokonce vyšší až o osmdesát procent.

Na otevření první APP prodejny na Chodově iSTYLE začátkem roku 2023 navázal otevřením dalších dvou prodejen s nejvyšším statusem – v pražském OC Palladium a brněnské Galerii Vaňkovka.

V druhé polovině roku 2023 je pak v plánu otevření úplně nové prodejny v domě vedle pražského Masarykova nádraží, který navrhlo studio známé architektky Zahy Hadid.