skip to main content
Nejvlivnější ženy Česka

Přes čtyřicet nových tváří v žebříčku nejvlivnějších žen Česka. Tyhle dámy byste měli znát

Celkem 180 Nejvlivnějších žen Česka a hned 43 nováčků. Takový je letošní žebříček, který přináší červnové vydání Forbesu. Má na kontě hned několik rekordů a je také vůbec největší, jaký jsme za jedenáct let sestavili. 

Více než čtyři desítky nových tváří nás inspirovaly k tomu, představit vám některé z nich trochu blíž. Z jakých odvětví nové nejvlivnější ženy Česka přicházejí? Co je letos do žebříčku nominovalo? A proč byste je měli znát?


5. Katarína Kohlmayer

V žebříčku obsadila pátou příčku a je tak nejvýše postavenou novou tváří letošního vydání. Katarína Kohlmayer je finanční ředitelka a členka představenstva skupiny KKCG miliardáře Karla Komárka.

Je jeho pravou rukou a intenzivně se podílí na nynější strhující jízdě skupiny doma i ve světě. Její mimořádný životní i kariérní příběh si přečtete v červnovém vydání Forbesu. Má všeříkající titulek, spojený s jejím nadřízeným. KK pro KK.


13. Jana Černochová

Nejvlivnější žena nové české vlády musela už měsíc po nástupu do funkce začít řešit důsledky ruského útoku na Ukrajinu a aktivní vojenskou pomoc ukrajinské straně. S aktuální situací je spojeno i významné navýšení rozpočtu jejího resortu a její přímé zapojení do jednání na mezinárodní úrovni.

Zároveň se Černochová významně angažuje i v uctění památky českých hrdinů, například představitelů protinacistického odboje. V dubnu do Česka ze Spojených států osobně dovezla ostatky brigádního generála Františka Moravce, autora operace Anthropoid. O měsíc později se aktivně podílela i na přípravě pietních a vzpomínkových akcí připomínajících osmdesát let staré události spojené s terorem heydrichiády.



39. Simona Otavová

Když před sedmi lety náhle zemřel miliardář Petr Otava starší, jeho dcera Simona, tehdejší finanční ředitelka jeho Metalimexu, se po nečekaném zvratu v rodině náhle ocitla úplně sama – a na začátku. Dnes buduje vlastní, už také miliardové impérium v oblasti realit a developmentu.

A má i řadu dalších aktivit, s manželem Martinem je mimo jiné významnou sběratelkou českého moderního umění. Pro červnový Forbes se tahle matka tří dětí rozhodla vůbec poprvé otevřeně popsat okolnosti svého nečekaného a bolestného rozchodu s rodinou i rodinnou firmou. Její příběh je příběhem o naději, o lásce a o přímo impozantním životním restartu. 


62. Šárka Procházková

Dlouholetá spolupracovnice podnikatele a filantropa Petra Sýkory už pět let řídí jeho Nadaci Dobrý Anděl. Jen v loňském roce přerozdělili finanční pomoc ve výši 367 milionů korun.


63. Veronika Brázdilová

Ve vedení Vodafone působí od roku 2020 a loni v červnu významně povýšila, když se stala viceprezidentkou pro firemní zákazníky. Předtím byla šest let šéfkou Xeroxu v Česku, na Slovensku a v Maďarsku.

V minulosti zastávala také pozici generální ředitelky IT společnosti SGS nebo obchodní ředitelky pro malé a střední podniky Telefóniky v Česku. Aktivně se věnuje mentoringu a podporuje řadu charitativních projektů.


110. Veronika Dvořáková

Reklama

Partnerka největší české advokátní kanceláře Havel & Partners. Z ředitelky marketingu se vypracovala až na spolumajitelku kanceláře, kde má na starosti kromě marketingu a obchodu také udržitelnost a CSR. Klientům pomáhá se strategickým marketingem a krizovou komunikací. Dříve pracovala pro OSN či jako vrchní ředitelka tiskového odboru na ministerstvu spravedlnosti.


135. Kateřina Havrlant

Léta jedna z nejvýše postavených Češek v Googlu se loni vrátila zpět do Česka a otevřela novou profesní kapitolu. Angažuje se v strukturách Rockaway Capital – skupiny, kterou založil její manžel Jakub. Kateřina je aktivní zejména v loni založeném Rockway Venture Fundu s cílovou palebnou silou až sto milionů eur.

Ten míří na startupy digitalizující tradiční průmysl a současně dbá na plnění pravidel ESG. A právě ekologicky a společensky odpovědné řízení byznysu je Kateřinina doména v rámci celé skupiny. Je taky významnou mecenáškou a sběratelkou současného umění, sbírka manželů Havrlantových patří momentálně k nejvýznamnějším v Česku.


161. Ruth Šormová

Její neúnavná práce ve vedení neziskové organizace Cesta domů pomáhá nejen poskytnout zdravotní a sociální služby nevyléčitelně nemocným dospělým i dětským pacientům a jejich rodinám.

Především ale zcela proměňuje pohled na hospicovou péči v Česku a přispívá ke společenským změnám s cílem zlepšit péči o lidi na konci jejich života. Cesta domů je dlouholetým vzorem pro další podobné projekty zaměřené na hospicovou péči v Česku.


169. Tereza Maxová

Topmodelka, která svou profesionální kariéru odstartovala v roce 1989 a dnes ji zná celý svět, využila popularitu i k tomu, aby v roce 1997 založila nadaci nesoucí její jméno. Nadace Terezy Maxové pomáhá opuštěným dětem ve více než dvou stovkách dětských domovů, v kojeneckých ústavech a dětských centrech.

Za poslední tři roky rozdělila nadace přes 64,5 milionu korun, jen v loňském roce to bylo více než dvacet milionů. Od roku 2015 pořádá každoročně pětidenní charitativní akci Teribear spojenou s během veřejnosti i aukcí. Čtvrtstoletí oslavila nadace letos a za tu dobu pomohla více než půl milionu rodin, dětí a mladých lidí, když rozdala bezmála půl miliardy korun.


174. Ewa Farna

Před sedmi lety založila vlastní produkční společnost a vydavatelství, slaví patnáct let na hudební scéně, vydala novou desku Umami. Její tvorba je díky snoubení společenských témat a chytlavé muziky označována za popový manifest nastupující generace.

Patří mezi nejvlivnější lidi na českých sociálních sítích. Na Instagramu ji nyní sleduje přes 674 tisíc lidí, její klipy na YouTube mají přes 440 milionů zhlédnutí. Je navíc ambasadorkou body positivity a své fanoušky upozorňuje na důležitost psychické pohody a mentálního zdraví.


178. Bára Votíková

Přetržený křížový vaz v koleni zastavil na pár měsíců Báru Votíkovou coby fotbalistku, ani náhodou však nezabrzdil celou její kariéru. Brankářka pařížského klubu Paris Saint Germain, kterou jen na Instagramu sleduje přes 533 tisíc lidí, je totiž také vlivnou influencerkou a majitelkou módní značky.

Influencerství jí dokonce vynáší víc než fotbal: zhruba šest milionů korun ročně, zatímco v PSG si za stejné období přijde na necelé dva miliony korun.

Prohlédněte si celý žebříček!