Nachází se na Arbesově náměstí, jen pár kroků od pražského Francouzského lycea. Ostatně, spolumajitelka La Pharmacie Francaise Adéla Chauville Středová sem chodila od školky. Následně studovala architekturu v Barceloně, ale v současnosti žije a pracuje v Paříži.

„Vždy, když jsem se vracela do Prahy, dostávala jsem dlouhé seznamy kosmetiky, kterou si ze zdejších lékáren přáli dovézt mí přátelé,“ vzpomíná.

Ví to každý, kdo je alespoň trochu obeznámen s kosmetickým průmyslem: přípravky z francouzské lékárny jsou mytickým pojmem. Na jejich používání přísahá každá tamní celebrita, od Catherine Deneuve po influencerku Jeanne Damas.

V centru Paříže navíc existuje lékárna, která je proslulá nejen sortimentem, ale i tax free politikou, takže abyste se dostali dovnitř a ukořistili micelární vodu či pleťový krém, musíte vystát dlouhou frontu, kterou vesměs tvoří asijští turisté.

Během jarní karantény se Adéla rozhodla, že pro takový projekt je místo i na českém trhu. Spojila se se svou matkou, lékařkou Radkou Středovou, která dlouhá léta podniká v oblasti dermokosmetiky.

„Lockdown nám umožnil nejen vše promyslet, ale také se kvůli koronakrizi uvolnil vhodný prostor,“ říkají majitelky La Pharmacie Francaise, které zatím do svého podnikání investovaly milion korun.

Navzdory názvu se ale jejich prodejna smí nazývat pouze paralékárnou, protože kromě kosmetiky, která je vhodná nejen pro normální, ale také pro nejrůznějšími neduhy trpící pokožku, zde můžete zakoupit potravinové doplňky či přírodní barvy na vlasy.

„Paralékárny jsou právě ve Francii nesmírně populární, protože tam neznají zase klasické drogerie jako u nás. Zboží, které spadá do těchto kategorií, pořídíte buď v supermarketu, ve zmíněné paralékárně, nebo v parfumerii,“ popisuje mladá architektka.

Jaký je ale důvod, proč francouzské celebrity i obyčejní smrtelníci nedají dopustit na péči o tvář a tělo právě z lékáren? „Historicky se jedná o firmy, které byly založeny převážně v 50. a 60. letech lékaři či lékárníky. Ti měli své zkušenosti, jak co namíchat a navážit, aby byl efekt co nejlepší,“ vysvětluje Radka Středová.

Kromě klasicky známých francouzských značek ale v pražské „pharmacie“ najdete i ty, které nikde jinde v Čechách nejsou. Jedná se o legendární firmy, které kývly českému zastoupení nejen proto, že s nimi Adéla Chauville Středová komunikuje francouzštinou.

„Český trh s lékárnami ovládají převážně řetězce, kam se menší značky budou mít problém dostat,“ vypráví Radka Středová. Pocit, že jste ve Francii, tu má navodit i servis, který chtějí obě dámy poskytovat.

„V Paříži je zvykem mít svého známého lékárníka, který vám dokáže poradit na míru, zajímá se o vás. Chodíte pak nakupovat výhradně k němu,“ konstatuje Adéla Chauville Středová.

Kromě zkušených lékárnic bude v La Pharmacie Francaise k dispozici jednou týdně také dermatolog. Momentální situace osobním nákupům nepřeje, ale je možné si vše objednat online a přes videohovor požádat o konzultaci.

Hlavní otázkou je, zda bude v Čechách pro koncept francouzského savoir vivre v péči o sebe dostatek zájemců. „Když cílíte na konec či začátek Gaussovy křivky, pak je možné a pravděpodobné doufat v úspěch,“ usmívá se Radka Středová a věří, že si sem najdou cestu nejen expati, ale především místní, kterým je koncept systematické péče o svou tělesnou schránku stále bližší.