George Clooney s prázdným šálkem na kávu v ruce. To je dost smutný pohled u muže, jenž vedle pověstného sex-appealu a filmových rolí proslul hláškou „What else?!“, kterou roky úspěšně opakoval v kampaních společnosti Nespresso.

I ten prázdný skleněný hrnek ovšem patří ke Clooneyho dlouholeté spolupráci s kávovým obrem. Clooney skrze něj v nové kampani Nespressa upozorňuje na fakt, že šedesát procent druhů divoké kávy je v současné době ohroženo změnou klimatu a padesát procent půdy, která se dnes k pěstování kávy používá, se může do roku 2050 stát neúrodnou. 

Nejvíc ohrožená je přitom mezi základními kávovými druhy aromatická arabica, která je oproti robustě podstatně náchylnější na klimatické výkyvy. Nejenom o tom v novém podcastu hovořila Pavla Marková, která je jako coffee ambasadorka společnosti Nespresso pro Českou a Slovenskou republiku tak trochu Clooneyho kolegyní.

Jak to na světovém trhu s kávou aktuálně vypadá? Máme se připravovat na to, že si už za pár desetiletí nedáme své oblíbené espresso? Jaké jsou trendy v pití kávy nejen v Česku? Poslechněte si další díl Forbes byznys podcastu.