Grandiózní opening, hvězdní hosté, vtipkující Jan Řežáb a sociální sítě skloňované všemi pády napříč všemi jazyky. Hádáte správně – rok se s rokem sešel a my jsme se znovu ocitli na konferenci Engage Prague od Socialbakers.

A nutno říci, že kdyby někdo současné osazenstvo Fora Karlín alokoval na pustý ostrov bez internetu, firemní profily známých značek a firem by ztichly. Pravděpodobnější však je, že se zástupy správců sociálních sítí a digitálních marketérů v pondělí vrátí do svých kanceláří, nabiti novými postřehy a know-how.

Níže přinášíme výběr toho nejzajímavějšího, co na čtvrtém ročníku Engage Prague rezonovalo:

„Cože, jen 57 sdílení? Všichni povinně vytáhnout telefony a sdílet livestream z Engage!”
– Jan Řežáb, zakladatel Socialbakers

A teď vážně:

„Když nějaká značka nemá jeden den story na Instagramu, říkám si, co se děje? Správce sítí si vzal volno?“
– Jan Řežáb

Mia Vallo, VP pro analytiku z National Geographic, se pokusila sumarizovat, co vám na sociálních sítích přinese úspěch:

  1. Musíte znát své publikum.
  2. Musíte mu naslouchat a podněcovat interakci.
  3. Musíte zůstat autentičtí a věrní své značce.

„Zvláštní pozornost byste měli věnovat komentářům pod svými příspěvky a sledovat jejich sentiment. A protože dostupné nástroje (zatím) nedokážou rozeznat sarkasmus, musíte to dělat manuálně,“ vysvětlila.

Jako jeden z příkladů podněcování interakce Vallo uvedla fotografii, kterou má publikum popsat (spíše známé jako „caption this photo“). Za úspěchem National Geographic na sociálních sítích stojí v neposlední řadě také fotografové. Ti mají přístup k firemním účtům na Instagramu, kam sami postují fotografie ze svých cest.

Dále jsme si z Enagage Prague do Evernotu naťukali následující:

„Naše výzkumy ukazují, že dlouhodobě vítězí tři typy obsahu. První je edukativní, druhý inspirativní a třetí nápomocný – takový, který publiku pomůže splnit nějaký úkol.“
– Rebekah Radice, radiantLA

„Růst pramení z retence, nikoli z virality. Lidé hrají více, když se zúčastní i jejich přátelé. Čím více přátel na platformě mají, tím častěji se vrací.“
– Dan Garon, výkonný předseda firmy Zynga

„Buďte konzistentní. Dělejte svou práci co nejlépe, snažte se u publika vybudovat zvyk a buďte na místech, kde to má smysl. Když máme televizní reportáž, přetáhneme si ji do digitálního světa, upravíme rozměry, přidáme titulky a vypustíme to ven jako nový obsah přizpůsobený mobilnímu médiu.“
– Ashley Codianni, producentka sociálních sítí v CNN

„Využívejte microinfluencery!“
– Každý spíkr na Engage Prague

Úvodní fotografie: Facebook National Geographic