Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v únoru meziročně propadl o 62,1 procenta na 41 851 vozů. Rychlost poklesu tak pouze nepatrně zpomalila z 63,1 procenta v předchozím měsíci. Vyplývá to z údajů podnikatelského sdružení AEB. Ruský automobilový sektor se potýká s dopady sankcí, které na Rusko uvalily západní země kvůli jeho útoku na Ukrajinu.

Ruskému automobilovému trhu v únoru nadále dominovala domácí automobilka Lada, která prodej meziročně zvýšila o pět procent na 23 437 vozů. Za Ladou následovaly čínské značky Haval a Geely. Odbyt značky Haval se zvýšil o 49 procent na 5234 vozů, odbyt značky Geely pak vzrostl o 85 procent na 4053 vozů.

Prodej české značky Škoda na ruském trhu se naopak podle údajů AEB v únoru meziročně propadl o 95 procent na 279 vozů z 5438 vozů před rokem. Podobný propad vykázaly také další značky z Evropy, Spojených států a Japonska.

Čínské značky se staly důležitými hráči na ruském automobilovém trhu po odchodu západních výrobců v reakci na invazi ruských vojsk na Ukrajinu. Celková výroba osobních automobilů v Rusku se loni propadla o 67 procent na 450 tisíc vozů, což je nejnižší úroveň od pádu Sovětského svazu v roce 1991.

Prodej aut v Rusku se loni snížil o 59 procent na 626 300 vozů, což představovalo nejslabší výsledek za několik desetiletí. Svaz AEB předpovídá, že v letošním roce prodej aut o 12 procent stoupne.