Prodej nových osobních aut v Česku za tři čtvrtletí meziročně klesl o 11,1 procenta na 143 843 vozů. V září odbyt o pět procent vzrostl. Na tiskové konferenci to ve čtvrtek oznámil Svaz dovozců automobilů.

Nejprodávanější je nadále Škoda se 46 018 vozy, druhá je značka Hyundai se 14 628 automobily a třetí Volkswagen prodal přes dvanáct tisíc aut. Následují Toyota, Kia a Dacia. Nejoblíbenějším modelem je Škoda Octavia s 10 320 prodanými kusy, druhá je s devíti tisíci Fabia a třetí Hyundai i30.

Přes sedmdesát procent celkem prodaných nových aut nakoupily firmy. S podílem 44,5 procenta jsou nejoblíbenější kategorií sportovně užitková SUV. Následuje nižší střední třída a malé vozy. Z hlediska pohonu vede s téměř sedmdesáti procenty benzin a 24,4 procenta prodaných aut jsou vozidla naftová. Zároveň se prodalo 2 869 elektromobilů. Prodej hybridů vzrostl o pětinu.

Registrace lehkých užitkových aut klesly o 12,7 procenta na 12 511 vozů. Vede Renault s prodejem 1 953 kusů, následovaný Fordem a Peugeotem. Prodej nákladních aut stoupl o 3,3 procenta na 6 427 vozidel. První je Volvo s 1 250 vozy, druhý Mercedes-Benz a třetí DAF.

Prodej autobusů se zvýšil o 24,7 procenta na 986 vozidel. Nejprodávanější Iveco Bus prodalo 366 vozidel. Poptávka po motocyklech se rovněž zvýšila, a to o 17,8 procenta na 22 279 strojů. Nejvíce prodala Honda.