Jak si vybrat správnou firmu, která k vám zapadne do holdingu? A jak naopak správného kupujícího, který vaši společnost, jež jste vybudovali od nuly, bude dál rozvíjet?
To a mnohem více se dozvíte v novém dílu podcastu Forbes BrandVoice, do kterého jako hosté zavítali CEO Geetoo Holdingu Vladimír Kvaš a managing director společnosti Data Force Jiří Turčányi.
Když se firma rozhodne, že chce rozšířit svoje fungování, má prakticky dvě možnosti. Organický růst, který je náročný, zdlouhavý a vstup do nového odvětví nemusí vyjít. Nebo anorganický, tedy akvizice už fungující společnosti.
K tomu se kloní i česká IT skupina Geetoo Holding s obratem šest set milionů korun. Ta na podzim do své „sbírky“ přidala firmu Data Force, českou jedničku na poli práce s daty a jejich bezpečnosti. Společně už mají obrat přes miliardu.
„My jsme byli vždy spíš technici než byznysmeni. Ale dostali jsme se do situace, kdy jsme potřebovali dál růst. A kdy jsme tak museli sami někoho buď koupit, nebo se začít poohlížet po strategickém partnerovi s potřebným know-how, který by nám pomohl jak s tím managementem, tak s tím tu firmu nakopnout,“ komentuje Turčányi prodej Data Force.
Turčányi i Kvaš se shodují v tom, že při akvizici je důležitá hlavně podobná firemní kultura a vzájemná důvěra. Na prodeji si plácli neformálně u piva. „Když si jdete sednout na pivo, tak si vše můžete říct na rovinu. Podobně jako když vaše dcera odchází z domu, tak se jako otec u piva zeptáte zeťáka, jaké s ní má úmysly,“ dodává Kvaš.
Poslechněte si celý podcast, do kterého jako hosté zavítali CEO Geetoo Holdingu Vladimír Kvaš a managing director společnosti Data Force Jiří Turčányi.